فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۴/۱۵         
  

صنوبر از نظر رده بندی گياهی، متعلق به جنس صنوبر و خانواده بيديان می باشد.صنوبر گونه ای پهن برگ و نور پسند و خزان کننده است . گل ها معمولا قبل از برگ در اوائل بها ظاهر می شود. گونه های صنوبر دو پایه هستند یعنی گل های نر و ماده آنها هر یک بر روی در ختان جدا قرار دارند بذر در داخل کپسول بوده که هر کپسول نیز غالبا دارای 2 تا 4 دریچه است در انتهای هر بذر کرک های سفید رنگ ابریشم مانندی قرار دارد که به پخش و انتشار آن کمک زیادی می کند پوست تنه درختان جوان اکثرا سفید و یا سبز رنگ بوده و با افزایش سن شیارها ی عمیق و نیمه عمیق در آن ظاهر شده و رنگ آن نیز تیره می گردد.برگها به شکل قلبی و یا تخم مرغی کشیده با کناره دندانه دار روی دمبرگ بلند قرار دارند .جوانه ها معمولا با یک ماده مومی شکل پوشیده شده و حالتی براق دارند.
کاشت و پرورش  نهال صنوبر  - فوت و فن های باغبانی
کاشت و پرورش  نهال صنوبر  - فوت و فن های باغبانی

اگر بخواهیم یک دلیل مهم و اصلی برای انتخاب صنوبر برای پرورش انتخاب کنیم، بی شک باید به فاکتور مقاوم بودن آن در برابر سرما و رشد سریع آن اشاره کنیم. به همین خاطر در هر نقطه‌ی کشور، با هر دمایی امکان کاشت نهال صنوبر وجود دارد و می توانید با خیال راحت بدون نیاز به گلخانه و شرایط خاص، با تهیه‌ی قلمه‌های بیست سانتی که مناسب و آماده برای کاشت هستند قدم اول را برای شروع پرورش صنوبر بردارید.برای شروع باید نهال های صنوبر را از یک پرورش دهنده خریداری کنید، اگر نهال ها تازه نباشند به راحتی با متورم شدن جوانه ها و برآمدگی که روی ساقه ی نهال ایجاد می شود می توانید آن را تشخیص دهید. خرید و حمل و نقل این نهال ها راحت و آسان است. از هر خزانه ای که اقدام به خرید کنید بعد از یک بار بازدید و اطمینان از کیفیت نهال ها خود خزانه دار نهال ها را برای شما برش های 20 سانتی متری می زند و در گونی های مرطوب می ریزد و همین قطعه قطعه شدن آن ها حمل و نقل و انتقال را راحت‌ تر می‌کند و نهال های شما در کمال سلامت و صحت به زمین شما می رسند.



کاشت و پرورش  نهال صنوبر


بهترین زمان برای کاشت نهال اوایل فروردین هر سال است چون در این فصل شیرابه‌ی نهال هنوز جاری نشده و تازه بعد از گرم شدن هوا شروع به فعالیت زیستی می کند و فرصت مناسبی برای پرورش پیدا می کند.درخت صنوبر امروزه بخش اعظمی از زراعت چوب ایران را شامل می شود . باتوجه به واردات چوب در حال حاضر، می توان با کاشت این نوع نهال تجارتی پرسود را تجربه کنید.



کاشت و پرورش  نهال صنوبر


از لحاظ اکولوژیکی مکان های آفتاب- کمی سایه را پسندیده و در انواع خاک ها به خوبی رشد می نماید. رشد آن سریع و دوره ی زندگی آن کوتاه است.به گرما و سرما مقاوم است. بسیار سازش پذیر است. در هر خاکی رشد می کند ولی خاک تقریباً عمیق را بیشتر می پسندد. در برابر نور مستقیم خورشید، نیم سایه و باد ملایم بردبار است.



کاشت و پرورش  نهال صنوبر


ازدیاد صنوبر از طریق کاشت بذر، قلمه ریشه، قلمه چوب سخت، پاجوش و پیوند و کاشت بذر امکان پذیر است.حداقل عمقی که برای ریشه گرفتن صنوبر در خاک نیاز است، سی سانت است.روی هر نهال باید حداقل سه جوانه وجود داشته باشد که یک جوانه به ریشه و دو جوانه ی دیگر به رشد و اندام های هوایی اختصاص پیدا می کند.



کاشت و پرورش  نهال صنوبر
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.