فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱         
  

گیاهان C3 :
گیاهان C3 گیاهانی هستند که اولین ماده ای که بعد از تثبیت co2 در آنها ساخته می شود ، ماده 3 کربنه 3 – فسفر گلیسریک اسید است.

در این گیاهان Co2 مستقیماً وارد سیکل کالوین شده و تثبیت می گردد. در گیاهان C3 هیچ کدام از سلولهای مزوفیل از نظر کلروپلاست با همدیگر تفاوتی ندارند و فقط یک نوع کلروپلاست در این گیاهان وجود دارد.

از مشخصات دیگر این گیاهان وجود تنفس نوری است. وجود تنفس نوری در این گیاهان باعث کاهش عملکرد آنها نسبت به گیاهان C4 می شود .

ولی این گیاهان در شرایط کمبود نور و پایین بودن درجه حرارت نسبت به گیاهان C4 برتری نشان می دهند. در این گیاهان آنزیم اصلی تثبیت کرین ، آنزیم رابیسکو می  باشد.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.