فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  



علل و عوامل پیری برگ :
1: کمبود نیتروژن یا بسیاری از عناصر غذایی باعث پیری و ریزش برگها میشود که ابتدا برگهای پیر تر می ریزند و در صورت تداوم کمبود ، بقیه هم ریزش می کنند.

2: هرگونه استرس اعم از شوری ، خشکی ، گرما و ... باعث پیری زودرس و ریزش می شود ( غرقابی زمین ، سرما ) مشخص شده عاملی که پیام پیری را در گیاه ارسال می کند.

در زمان بروز استرسها به مقدار زیاد در برگها ساخته می شود ABA اسید آبسیزیک است.

3: در اثر رسیدگی فیزیولوژیکی گیاه که مواد برگها به سمت دانه منتقل می شوند پیری در یک برگ گرامینه از پیرترین قسمت برگ ( نوک برگ ) شروع شده بطرف پائین پیشرفت می کند.

در رسیدگی فیزیولوژیکی LAI صفر می شود. در گیاهان با رشد محدود ، ماکزیمم LAI بر زمان گرده افشانی منطبق است ولی در گیاهان رشد نا محدود این نقطه بر آغاز دانه بندی منطبق است.

برگها منبع ذخیره ازت برای میوه دهی هستند. دمبرگ بلند و قاعده درشت دمبرگ برگهای دولپه ایها در فتوسنتز موثر است.

به دلائلی که هنوز مشخص نیست افزایش طول برگ گندم در شب خیلی کمتر از روز است. یعنی اگر طول دوره تاریکی افزایش یابد ، افزایش طول برگ تقریباً به صفر می رسد. تعداد میانگره ها و گره ها برابر تعداد برگهاست.

در پائین گیاه گره های خیلی نزدیک بهم طوقه گیاه را بوجود می آورند که در سطح خاک یا زیر سطح خاک قرار دارند. در گرامینه ، طوقه ریشه های نابجا را بوجود می آورند.

 ولی در لگومینوز طوقه ریشه نابجا تولید نمی کند. یک واحد نقطه رشد یا فیتومتر شامل ساقه ، گره و میانگره و غلاف و پهنک برگ و یک جوانه جانبی می باشد.

رشد برگ زمانی که لیگول تشکیل شده متوقف می شود. پلاستوکرون فاصله زمانی بین ظهور دو برگ متوالی را گویند.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.