فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵         
  

مثلث جامعه شناسی زیستی :

برای شناسایی جوامع زیستی و ارتباطاتی که در یک جامعه وجود دارد مثلثی را مطرح می کنند به عنوان مثلث جامعه شناسی زیستی که در اینجا سه رأس مثلث را عوامل محیطی ، اوت اکولوژی و سین اکولوژی تشکیل می دهند.
در این جا عوامل محیطی را به دو گروه نیروها و مواد تقسیم می کنند. مواد شامل کلیه عناصری است که در بوجود آمدن یک جامعه زیستی مشارکت دارند، نیروها شامل انرژی های وارده به سیستم و عوامل کلیمائی هستند.

در اوت اکولوژی ما یک گونه را در جامعه بررسی می کنیم و یا ارتباطات جامعه تک گونه ای را درون خودش مطالعه می کنیم که اینها چه ارتباطی بین خود و محیط خودشان دارند.

در سین اکولوژی ما ارتباطات حاکم بین گونه های مختلف و محیطشان را بررسی می کنیم بنابراین یک اکولوژیست باید بداند که اوت اکولوژی چه ارتباطی با عوامل محیطی دارد و چگونه تأثیر می پذیرد بر اثر تغییراتی که در عوامل محیطی بوجود می آید.

دیگر اینکه ارتباطات بین اوت اکولوژی و سین اکولوژی و برعکس چگونه است و سین اکولوژی و عوامل محیطی و برعکس.

بنابراین دامنه مطالعات یک بوم شناس سطح این مثلث است و ارتباطات موجود بین رئوس این مثلث که همه ناشی از عمل ، عکس العمل و همکاری بین اجزاء مخالف است.
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.