فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶         
  


محیط رشد گیاه :

محیط رشد گیاه مجموعه ای از از کلیه غیر ژنتیکی است که رشد گیاه را بطور مستقیم یا غیر مستقیم  تحت تأثیر قرار می دهند.
به بیان دیگر محیط مجموعه ای از عوامل اقلیمی – خاکی است که بر رشد گیاه تأثیر می گذارد. عکس العمل های گیاه نسبت به عوامل محیطی می توان در چهار گروه کلی قرار داد :
 
1)تغییر در اندامها و ساختمانهای گیاه مانند سبز شدن برگها در اثر نور و پژمرده شدن گیاه در اثر خشکی
 
2)تغییر در سرعت فعل و انفعالات حیاتی گیاه مانند فتوسنتز و تنفس
 
3)تنظیم مراحل مختلف رشد گیاه مانند گلدهی و رسیدگی
 
4)سازگاری عمومی ، بقاء نسل و توزیع جغرافیایی گیاه بدلیل اثرات متقابل محیط – گیاه است که گیاهان بومی یک ناحیه از ناحیه دیگر متفاوت می باشند و رشد و نمو یک گیاه از یک محیط به محیط دیگر تغییر می یابد.

عوامل محیطی ، تعیین کننده موفقیت یا شکست تولید یک محصول زراعی می باشند. هدف کشاورز تغییر در عوامل محیطی در سرحد امکان و یا ایجاد انطباق مطلوب بین نیازهای رشدی محصول با محیط موجود است. لازم به یادآوری است که وضعیت عوامل خاکی بطور وسیعی حاصل عمل دراز مدت عوامل اقلیمی است. عوامل جوی از متغیر های مورد اندازه گیری اقلیم می باشند.

وضعیت این عوامل ، آنگونه که توسط ایستگاههای هواشناسی ، در بالای قطعه زمینی بدون پوشش گیاهی و در فاصله چندمتری از سطح زمین اندازه گیری می شود، بیانگر شرایط واقعی رشد بوته های یک مزرعه نمی باشد.  

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.