فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵         
  


گروهبندی گیاهان زراعی بر اساس طول دوره رشد :

طول دوره رشد یک گیاه را نمی بایستی با طول فصل رشد موجود در یک منطقه اشتباه گرفت .
فصل رشد را بطور قراردادی از زمان وقوع آخرین یخبندان در بهار تا زمان وقوع اولین یخبندان در پاویز محسوب می دارند. این مدت از سالی به سال دیگر متغیر است.

میانگین طول فصل رشد موجود در یک منطقه را بطور قراردادی و بر اساس آمار هواشناسی درازمدت از زمان پیدایش 50 درصد احتمال وقوع آخرین یخبندان بهاره تا زمان پیدایش 50 درصد احتمال وقوع اولین یخبندان پاییزه محسوب می دارند.

بطور مثال و بر اساس تعریف فوق ، فصل رشد در اصفهان از هفته سوم اسفند آغاز و تا هفته سوم آبان ادامه دارد و به حدود 8 ماه می رسد. دوره رشد گیاهان ممکن است قبل از آغاز فصل رشد شروع گشته و یا بعد از پایان فصل رشد نیز ادامه یابد.

میانگین طول فصل رشد موجود در یک منطقه برای بررسی  احتمال سازگاری محصولات مختلف به شرایط اقلیمی منطقه مورد نظر مفید بوده و از نظر مقایسه پتانسیل کشاورزی نواحی مختلف اهمیت دارد.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.