فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۲/۷         
  



عامل بیماری : قارچ Phytophthora cactorum

این بیماری که در مناطق شمال اروپا بسیار شایع است در کشور فرانسه کمتر از شانکر مشترک سیب و گلابی دیده شده است.


نشانه های بیماری:

در اثر آلودگی به بیماری شانکر فیتو فاتورایی، به تدریج قدرت رویشی درخت و همچنین رشد شاخه های باریک و سرشاخه ها کاسته شده و درخت ظاهری ضعیف و پژمرده به خود می گیرد.پوست درخت در ناحیه ی طوقه برنگ بنفش در آمده و ترک بر می دارد، سپس،پوست این ناحیه به شکل اسفنجی و مرطوب در می آید و بوی زننده و مشمئز کننده ای از آن متصاعد می شود و بالاخره درخت نابود شده و می میرد.


چرخه ی زندگی:

قارچ روی ریشه های فرعی و باریکتر رشد کرده و سپس به سمت طوقه ی درخت هجوم می برد، سپس از طریق سیستمهای ریشه ای از درختی به درخت دیگر انتقال یافته و انتشار می یابد.بارانهای زیاد و رطوبت بالای خاک رشد و نمو این قارچ را تسریع می کند.

روشهای مبارزه:

باغداران می توانند:

_ از نهالهی پیوندی و پایه های مقاوم نسبت به بیماری استفاده کنند

_ تزریق محلول اتیل فسفیت آلومینیوم به خاک پای درخت و طوقه ی آن بوسیله ی انژکتورهای مخصوص.


پوسیدگی طوقه ی سیب
پوسیدگی طوقه ی سیب
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.