فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶         
  



نام علمی :‌ Spectrobates ceratoniae Zeller

حشرات کامل این آفت تخم های خود را در گلوگاه انار و بین پرچم ها قرار می دهند لارو بعد از خروج از تخم به داخل میوه انار نفوذ می کند و از میوه تغذیه می کند خسارت این لارو با پوسیدگی انار و حمله قارچ های اسپرژیلوس و پنی سیلیوم همراه است که باعث گندیدگی و فساد میوه می شود.


لاروهای این آفت از میوه های خشک شده و ریخته شده در زیر درختان هم تغذیه می کنند .


این آفت زمستان را به صورت لارو داخل بقایای گیاهی به سر می برد از اواسط بهار این لارو تبدیل به شفیره می شوند و حشرات کامل از اواخر خرداد ظاهر می شوند این آفت 3-4 نسل را می تواند به وجود آورد


برای مبارزه با این آفت چون لارو داخل میوه است سموم شیمیایی تاثیر گذار نیست و موثر ترین راه مبارزه جمع آوری و سوزاندن میوه های آلوده شده در فصل رشد و نیز جمع آوری و سوزاندن میوه های آلوده در کف باغ و میوه های باقی مانده روی درخت است.



کرم گلوگاه انار
کرم گلوگاه انار
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.