فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵         
  

درمان با روش هاي طب سنتي؛

درمان حساسيت پوستي با 8 گياه دارويي

حساسیت های پوستی از جمله خارش و اگزما مهمترین مشکلاتی است که بیشتر در هنگاه کار با مواد شوینده در خانه تکانی ایجاد می شود اما تاثیر گیاهان دارویی در درمان آنها ثابت شده است.

به گزارش صبا ایران به نقل از باشگاه خبرنگاران، حساسیت های پوستی و خارش های ناشی از اگزما یکی از مشکلاتی است که در اثر عوامل مختلف از جمله حساسیت به مواد غذایی مثل گوجه فرنگی،بادمجان، ویا ادویه جات ایجاد می شود البته با نزدیک شدن به ایام عید بسیاری از مردم به ویژه خانم ها به دلیل کار با مواد شوینده شیمیایی نیز دچار حساسیت های پوستی می شوند. تحقیقات زیادی ثابت کرده که گیاهان دارویی می توانند در درمان ناراحتی های پوستی نقش داشته باشند البته بسیاری از این درمان ها به راحتی و به صورت خانگی انجام می شوند در اینجا شما را با 8 گیاه دارویی که در درمان حساسیت های پوستی کاربرد دارند آشنا می کنیم:

نعناع: به دلیل دارا بودن خواص ضدالتهابی پوست های دچار خارش را نرم می کند

ریحان: کوبید ریحان تازه و گذاشتن آن بر روی پوست برای رفع آکنه و لک های پوستی موثر است

رزماری: با خاصیت تقویت کنندگی جریان خون را در مویرگ ها بهتر می کند

آویشن: ضد باکتری قوی است و مالیدن آن روی اگزمای پوستی موثر است

حنا: ضد خارش و ضد اگزما است پس در طول روز چند مرتبه آن را روی زخم های پوستی بمالید

زردچوبه: یک قشق غذاخوری از آن را با آب حل کرده و به صورت خمیر بر روی زخم قرار دهید

گشنیز: با مقداری پودر نان خشک مخلوط کرده و بر روی قسمت های خشکی پوست بمالید

بنفشه 3 رنگ: کوبیده شده آن بافت های ملتهب را بهبود بخشیده و رگ های خونی را تقویت می کند.
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.