فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱         
  

نام علمی:Mespilus germanica
نامهای دیگر:کونوس دار/سر/ینی دنیا/کنس/زر/تورش سر/کوندوز و ...
مشخصات ظاهری:ازگیل/درختچه ای ویا درخت کوچکی به ارتفاع 5 تا6 متر است و اغلب جنگل های نواحی معتدله آسیا و اروپا می روید.
درخت ازگیل/ساقه های خاردار و برگهای بیضوی دراز و نوکهای تیز با دندانه های کوچک و گل های درشت / سفید رنگ و گاهی صورتی دارد میوه اش کروی شکل می باشد.

  • میوه ازگیل بسیار سخت و اسیدی است و تا زمانیکه خوب رسیده نشود قابل خوردن نیست. گوشت ازگیل پس از رسیدن از رنگ سفید به قهوه‌ای تغییر می‌یابد و کاملاً نرم و شیرین می‌شود و مردم به آن خرمای گیلان نیز می گویند. ازگیل را به صورت خام به عنوان میوه ای لذیذ، مطبوع و تقویت کننده مصرف می کنند.
  • ازگیل در مکانی سایه روشن در جنگل‌های آفتابگیر رشد می‌کند و خاک مرطوب، سبک و شنی با خاک برگ یا خاک سنگین رسی و به خوبی زهکشی شده برای کشت آن مناسب است.

     

منابع: برگرفته شده از سایت ویکی پدیا و کلیات اطلس گیاهان.


نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.