فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  

گل سنگ رنگین وزیبا در حقیقت از خانواده گل سنگ نیست فقط صرفا در ایران به این نام معروف شده.روش نگهداری گل سنگ در فضای خانه به راحتی است در واقع این گیاه آپارتمانیست. امروزه گل سنگ به رنگهای سفید , صورتی , قرمز, سرخابی و شرابی پرورش داده شده و به فروش می رسد .
روش نگهداری گل سنگ
روش نگهداری گل سنگ

نگهداری گل سنگ

این گیاه رنگین وزیبا در حقیقت از خانواده گل سنگ  نیست فقط صرفا در ایران به این نام معروف شده . برگ هایی خوشرنگ و رنگین و خال خالی زیبایی وصف ناپذیری به این گیاه بخشیده است . امروزه گل سنگ به رنگهای سفید , صورتی , قرمز, سرخابی و شرابی پرورش داده شده و به فروش می رسد .

این گیاه در واقع آپارتمانیست و در فضای خانه به راحتی رشد و پرورش می یابد می توان این گیاه را به صورت مجموعه با گیاهان دیگر در یک گلدان کاشت و یا در تراریوم ها ( گلدانهای شیشه ای ) از این گیاه در کنار برگهای سبز استفاده کرد . این گیاه گلهای ریزی می دهد که تحت الشعاع رنگ زیبای برگها قرار می گیرد . می توان گفت گل سنگ برای برگش پرورش داده می شود نه گل هایش.

ارتفاع گل سنگ به 40 سانتی متر می رسد . توصیه می کنم حتما هر از گاهی برای جلوگیری از علفی شکل شدن گیاه سر شاخه ها را بزنید با این کار هم گیاه از پایین پر تر می شود و هم شما می توانید همان سر شاخه ها را دوباره کاشته و تعداد گل سنگ ها را افزایش دهید .
روش نگهداری گل سنگروش نگهداری گل سنگ

نور :

 این گیاه به نور زیاد ولی غیر مستقیم نیاز دارد درست مثل بنفشه آفریقایی . در شرایطی که نور کم باشد برگها سبزتر می شوند و رنگها کمتر . در چنین شرایطی باید گل سنگ را به مکان پر نور تری منتقل کرد .

آب :

 حتما در بین دو آبیاری باید خاک خشک شود . یعنی زمانی که با نوک انگشت سطح خاک را لمس می کنید نباید رطوبتی احساس کنید . این گیاه در اثر آبیاری زیاد خزان می کند .

خاک :

 خاک سبک همانند خاک پریسا 16 برای این گیاه عالیست

کود دهی :

 می توانید از کود بنفشه آفریقایی برای این گیاه استفاده کنید چون برگهای این گیاه رنگیست کودهای ازته مثل کودهای آپارتمانی باعث از بین رفتن قسمت های رنگی و سبز شدن برگها می شوند .

تکثیر :

 می توان به راحتی این گیاه را بوسیله سرشاخه هایش زیاد کرد . کافیست سرشاخه ها را در گلدانی کوچک بکارید توجه داشته باشید بهتر است چندین سرشاخه در یک گلدان کاشته شوند تا بوته پر و زیبا به نظر بیاید . سپس کیسه ای بر روی این گلدان بکشید به طوری که لبه های کیسه به زیر گلدان بروند . در واقع با اینکار محیطی مرطوب برای قلمه ها ایجاد می شود . کیسه حدودا یک ماه باید بر روی گلدان باشد . پس از برداشتن کیسه حتما یک بار سر شاخه ها بزنید تا بوته پر شود .

رطوبت :

 به راحتی این گیاه با هوای منزل کنار می آید چنانچه  هوای منزل شما بیش از اندازه خشک است می توانید دستگاه بخوری را مدت زمان کوتاهی در روز روشن کنید . گل سنگ نیازی به اسپری آب ندارد.

روش نگهداری گل سنگ بسیار به بنفشه آفریقایی نزدیک است.




نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.