فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰         
  

وقتی گلدانی را از گلخانه یا فروشگاه خریداری و به آپارتمان خود منتقل می کنیم مدت زمانی احتیاج دارد تا گیاه با محیط جدید سازگار شود گیاه باید در این مدت خود را با محیطی که دارای  هوای گرم تر، خشک تر(رطوبت کمتر) و نور کمتر است سازش دهد.

در چنین شرایطی برگهای گیاه آب بیشتری را در مقایسه با گلخانه از دست می دهد که منجر به ریزش گل ها و برگ ها در هفته اول ورود گیاه به آپارتمان می گردد. همچنین کمبود نور باعث زرد شدن و ریزش برگ ها در هفته های اول در محل جدید می شود.


توصیه های برای کاهش صدمه به گیاه:

1-    در هفته اول به گیاه آب فراوانی داد تا ریشه بتواند کمبود آبی را که از دست می دهد جبران کند.

2-   به وسیله اسپری حتی الامکان درروز چندین باربرگ گیاهان را آبپاشی کرد تا گیاه میزان کمتری آب به صورت تعرق از دست بدهد.

3-   حتی الامکان در روزهای اول باید گلدان را در محیط نسبتاً خنک (16 13 درجه) نگهداری کرد زیرا این عمل باعث تقلیل فعالیت گیاه ، عمل تعرق و تبخیر آب شده و کمک زیادی به سازگار گیاه می کند.

4-    بهتر است از تابش مستقیم نور خورشید به گیاه جلوگیری کرد ، حتی اگر گیاه طالب نور زیاد باشد زیرا نور مستقیم موجب ازیاد فعالیت گیاه شده  و در نتیجه به آب بیشتری احتیاج پیدا می کند.

5-    باید از دادن کود به گیاه تا حدود 3 ماه پس از خرید خودداری کرد، زیرا در هنگام خرید به اندازه کافی کود در خاک گلدان وجود  دارد، از طرف دیگر در اثر تغییر شرایط محیط از رشد گیاه قدری کاسته می شود و در نتیجه مواد کمتری در گیاه مصرف می شود ، بنابراین عاقلانه است که حداقل یک ماه صبر کرد تا گیاه با محیط جدید سازش حاصل کند و پس از آن اقدام به کود دادن کرد.



منبع :
سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری شیراز
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.