فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز سه شنبه ۱۴۰۳/۱/۲۸         
  

گسترش کاشت گیاه پیچک راهی آسان و ارزان برای گسترش فضای سبز شهری:

همه ما گیاهان را به عنوان تصفیه کنندگان طبیعی هوا می شناسیم و می دانیم اگر بخواهیم هوایی پاک‌ تنفس کنیم ، باید سعی در گسترش فضای سبز شهرمان داشته باشیم. بخصوص در روزهایی که وزش باد کم است و شاهد وارونگی هوا هستیم گستردگی فضای سبز داخل شهر می‌تواند عامل خیلی مهمی در کاهش نسبی آلودگی هوا باشد. اما به علت قیمت بالای زمین در شهرهای بزرگ، گسترش فضای سبز در سطح افقی بسیار پرهزینه است بنابراین می بایست استراتژی و راهبرد اصلی شهرداری ها، گسترش فضای سبز در سطح عمودی باشد. گسترش کاشت پیچک دقیقا در همین جهت است. این کار نسبت به سایر روش های گسترش فضای سبز، به شدت کم هزینه تر است.

کاشتن انواع پیچک بر روی دیوار مابین خیابان و حیاط ساختمانها، کنار درختان حاشیه خیابان ها ، بر روی دیوار کناری برخی بزرگراه‌ها ، دیوار جانبی ساختمان‌ها (که نمایی ندارد) راه حل بسیار ساده و کم هزینه ای است که باعث گسترش قابل ملاحظه فضای سبز شهری و کاهش آلودگی هوای شهرهای بزرگ می شود.

مزایای دیگر گسترش فضای سبز با کاشت انواع گیاه پیچک:

در فصلهای سرد سال که آلودگی هوا به اوج خود می‌رسد اغلب درختان شهری نیز خشک و بی برگ می‌شوند ولی پیچک، گیاهی است که همچنان سبز باقی می‌ماند و به کار تصفیه هوا ادامه می‌دهد.

در روزهایی که وزش باد کم است و شاهد وارونگی هوا هستیم گستردگی فضای سبز داخل شهر می‌تواند عامل مهم و موثری در کاهش نسبی آلودگی هوا باشد.

کاشت پیچک در کنار درختان هزینه ای اضافه بابت آبیاری به شهرداری تحمیل نخواهد کرد.

کاشت پیچک باعث افزایش زیبایی شهر به سبب گسترش فضای سبز می‌ شود.

گسترش فضای سبز باعث تلطیف هوا در فصول گرم سال می‌شود.

فضای سبز عایق صوتی و مستهلک کننده آلودگی صوتی نیز می باشد.

با توزیع رایگان نهال پیچک، تعداد زیادی از شهروندان حتی به خاطر زیبا شدن فضای اطراف منزل، داوطلبانه اقدام به کاشت و نگهداری پیچک کنند.
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.