فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱         
  

نام علمی : Scutigella immaculata



این آفت دارای انتشار جهانی بوده و از ریشه تعداد زیادی از گیاهان در مزارع و گلخانه ها تغذیه می كند .

شكل شناسی : سیمفیلای بالغ دارای بدنی باریك و سفید رنگ، حدود یك سانتی متر طول، دارای یك جفت شاخك بلند و 12 جفت پای كوتاه است.

زیست شناسی : تخمگذاری آفت در بهار شروع و ادامه دار است. تخم ها به صورت دسته های 20 تایی داخل خاك صورت گرفته و دوره انكوباسیون تخم 10 روز می باشد. آفت دارای شش پوست اندازی بوده و طی 50-40 روز كامل می شود. تمام مراحل زندگی داخل خاك طی می شود. در شرایط نامناسب آفت داخل خاك تا 5-4 سال زندگی می كند.

مبارزه : غرقآب نمودن زمین به مدت دو ماه در تابستان و یا یك ماه در زمستان تا دو سال آفت را دور نگه می دارد. ضدعفونی خاك گلخانه ها با سموم شیمیایی و یا بخار آب، استفاده از پودر لیندین به نسبت نیم پوند در 100 لیتر آب و دادن سم مالاتیون همراه آب آبیاری از روش های كنترل آفت محسوب می شوند.

سیمفیلای باغی
سیمفیلای باغی
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.