فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز سه شنبه ۱۴۰۳/۲/۴         
  

نام علمی : Nezara viridula L



این سن یكی از آفات بسیار پلی فاژ دنیا بوده كه روی انواع درختان از جمله توت، محصولات زراعی و علف های هرز تغذیه می كند.

خسارت: تغذیه و خسارت مستقیم آفت باعث ایجاد كاهش محصول می شود. نفوذ استایلت ها و تزریق بزاق به بافت گیاه صدمه می زند و بی رنگی و تغییر شكل اندام های گیاهی را ایجاد می كند و از بین رفتن مواد غذایی گیاه رشد آن را به تعویق می اندازد. انتقال اسپور قارچ های بیماری زا به طریق مكانیكی نیز امكان پذیر است.

شكل شناسی: حشره كامل 18-14 میلی متر طول و 11-9 میلی متر عرض دارد. رنگ بدن سبز، تخم ها سفید كرمی، پوره ها نارنجی رنگ با سری قرمز هستند.

زیست شناسی: زمستانگذرانی به صورت حشره كامل زیر بوته ها و پناهگاه های دیگر بوده و در بهار ظاهر شده و تخم گذاری می كند. تخم ها در دسته های 70-40 تایی زیر برگ ها گذاشته می شوند.تعداد تخم در هر حشره ماده تا 160 عدد شمارش شده است. اسن آفت دارای چهار نسل در سال است.

مبارزه: استفاده از سموم اكسی دیمتون متیل مایع امولسیون شونده 25 درصدو مونوكلروفوس 40 درصد به میزان یك لیتر در هكتار یك یا دو بار در سال توصیه می شود.

سن سبز پنبه
سن سبز پنبه
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.