فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  

نشانه‌های آنتراکنوز گردو تشكیل لكه‌های فرو رفته گرد یا بیضی شكل روی شاخه، میوه و برگ است. آسروول‌های قارچ به صورت حلقه های متحدالمركز روی لكه های برگی به وجود می‌آیند.بیماری ناشی از قارچ Gnomonia leptostyla (آنامورف: arssonina juglandis) است، كه دراكثر مناطق گردوكاری دیده می‌شود
آنتراکنوز در گردو
آنتراکنوز در گردو

نام علمی  : Walnut anthracnose


بیماری ناشی از قارچ Gnomonia leptostyla (آنامورف: arssonina juglandis) است، كه دراكثر مناطق گردوكاری دیده می‌شود

نشانه‌های آن تشكیل لكه‌های فرو رفته گرد یا بیضی شكل روی شاخه، میوه و برگ است. آسروول‌های قارچ به صورت حلقه های متحدالمركز روی لكه های برگی به وجود می‌آیند.




آنتراکنوز گردوآنتراکنوز گردو

كنترل:


1- زینب wp80% و 2-1 درهزار

2- اكسی كلرورمس wp35% و 5-3 درهزار

3- تركیب برور ______ 1-0.5 درهزار

توصیه ها:

سمپاشی زمستانه 3_2 نوبت كه پس از ریزش برگها انجام می‌شود.
سمپاشی بهاره 2 نوبت پس از ریزش گلبرگها .همچنین جمع آوری و سوزاندن برگهای آلوده ریخته شده و رعایت بهداشت باغ در كنترل بیماری موثر است.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.