فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز سه شنبه ۱۴۰۳/۲/۴         
  

لاک مغسول در واقع شیره یا صمغ قرمز رنگ یا قهوه ای است که از نوعی درخت انبه گرفته میشود. زیستگاه این درخت در اندونزی است و همچنین آفریقا، چین، ژاپن و هند نیز میروید. گفته میشود این صمغ درمانگر بسیاری از بیماری هاست از جمله تورم طهال ،ضد نفخ و تقویت کننده معده و همچنین قوی ترین گیاه دارویی برای لاغری میباشد.
لاک مغسول
لاک مغسول
 لاک مغسول در واقع شیره یا صمغ قرمز رنگ یا قهوه ای است که از نوعی درخت انبه گرفته میشود. زیستگاه این درخت در اندونزی است و همچنین آفریقا، چین، ژاپن و هند نیز میروید. گفته میشود این صمغ  درمانگر بسیاری از بیماری هاست از جمله تورم طهال ،ضد نفخ و تقویت کننده معده و همچنین قوی ترین گیاه دارویی برای لاغری میباشد.


مهمترین کاربرد صمغ این درخت برای لاغری میباشد. بستر رشد این گیاه مرغوب اندونزی می باشد . شکافی که روی تنه درخت وجود دارد محل خروج شیره این گیاه است که به شکل یک مایع خارج می شود بعد از آن شیره ها جمع آوری شده و در ظروف مخصوصا نگهداری می شود . و به طوری که در مجاورت هوا و در تماس با نور قرار نگیرد از آن نگهداری می نمایند. این لاک به رنگ یاقوت قرمز رنگ است و گاه به رنگ قهوه ای مشاهده شده است. نام های دیگری برای لاک مغسول موجود است از جمله : لاک نخود ، دوس یا دوج می باشد .


برای کسب اطلاعات راجع به این درخت مقاله گیاهان خانواده Anacardiaceae را مطالعه فرمایید

از خواص و فواید دیگر لاک گیاهی مغسول می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • باعث افزایش نیرو و توان جسمی شده و خستگی را از بدن خارج می کند.
  • در صورت مشکل اخلاط، باعث آرامش می شود.
  • به خاطر طبع گرم، مسهل، مسکن و تسکین کننده حالات التهاب است.
  • برطرف کننده مشکلاتی مانند سوزش ادرار، بیماری حاد و سوداوی است.
  • برطرف کننده زخم های تازه و کهنه و بهبود سوئی چشم هم می باشد.
  • افرادی که دارای مشکلات مالیخوییای و یا جذام هستند هم می توانند از لاک مغسول استفاده کنند.

 

مصرف لاک مغسول برای لاغری

همانطور که در فواید لاک مغسول آوردم، این گیاه بسیار مناسب برای لاغری می باشد که طریقه استفاده کردن ان را به چند روش به شما آموزش میدهم:

روش اول

روزانه به خصوص در اول صبح، به اندازه نیم گرم لاک مغسول را با سرکه سیب مخلوط نمایید و به مدت ۴۰ روز مصرف نمایید.

روش دوم

۴ گرم پودر لاک گیاهی مغسول را با سکنجبین ترکیب نمایید و به صورت ناشتا و به مدت ۴۰ روز مصرف نمایید. یادتان باشد برای لاغری سریعتر بهتر است که رژیم غذایی و ورزش هم داشته باشید.

روش سوم

برای تهیه دمنوش لاک مغسول برای لاغری باید موادی مانند مقداری کاه مکی و ریوند چینی را با یکدیگر ترکیب کنید و آن را در آب جوش به اندازه یک لیوان بریزید و بعد از صاف کردن، در صورت نیاز می توانید از نبات استفاده نمایید.

روش چهارم

روش دیگری که باعث لاغری با لاک مغسول می شود، تهیه مواد زیر و ساییدن آن ها می باشد. موادی که برای لاغری باید تهیه نمایید به صورت زیر است:

بادیان و زنیان هر کدام ۲۰ گرم، سداب، زیرهف لاک مغسول هر کدام ۱۰ گرم، مرزنجوش و بوره ارمنی هم هرکدام ۵ گرم. همانطور که در بالا گفته شد، همه را باهم ترکیب و می سابید و صبح و شب به اندازه ۲/۵ گرم کفلمه نمایید.

روش پنجم

در این روش که به معجون لاک مغسول برای لاغری معروف است، ابتدا موادی مانند لاک مغسول، مرزنجوش،سندروس،زرآوند طویل و جنطیانا به اندازه۲ مثقال تهیه نمایید، سپس همه را به آرامی بکوبید و در یک بطری آب جوش بریزید و در اخر ۲ استکان سرکه اضافه نمایید و در جای خنک نگهداری نمایید.. برای مصرف معجون لاک مغسول، صبح ها به صورت ناشتا به اندازه نصف استکان میل نمایید. در صورتی که بخواهید سریعتر لاغر شوید می توانید روزانه به جای آب از عرق زیره در صورت نداشتن طبع گرم استفاده نمایید.


  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.