فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱         
  


تیلر) خاک شکن) :

این وسیله را نیز چون برای خرد کردن خاک به کار می رود می توان نوعی گاو آهن به حساب آورده تفاوت این ماشین با سایر گاوه آهن ها در این است که عمل خرد کردن خاک را در اثر حرکت دورانی انجام می دهد.


حرکت دورانی تیغه های این دستگاه از محور تواندهی تأمین می شود. تیلر متشکل از استوانه ای دوار است که در پیرامون آن دو به طور زیگزاگ، تیغه های L شکلی نصب شده اند سرپوشی قابل تنظیم، روی تیغه ها را می پوشاند. با بالا و پایین بردن این سرپوش، شدت عمل خرد کردن ماشین تنظیم می شود.

هرچه سرپوش بالاتر قرار گیرد، خاک کمتر خرد شده بلکه قطعات نسبتاً درشت کلوخه در سطح خاک باقی می گذارد . برای زیاد خرد شدن خاک، باید سرپوش را پایین آورد. چنین خاکی برای کاشت بذرهای ریز همچون بذر پلی رژم چغندر گاهی مورد نیاز است .

از این وسیله بیشتر درباغات و برای خرد کردن خاک و از بین بردن علف هرز بین ردیف های درختان استفاده می شود. انواعی از آن به جای پشت تراکتور درکنار آن قرار می گیرد که برای شخم زدن زیر درختان مناسب است عمق کار تیغه ها کم و معمولاً از 10-15 سانتی متر تجاوز نمی نماید .

 

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.