فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۸         
  

سیكلوپروترین  :  Cycloprothrin

نام تجارتی این سم سایكلوسال است.


فرمول ملكولی آن C26H21CL­2No4 ، جرم مولكولی:482.4 دلتن است. این سم توسط كارخانه نیپون كایاكو در سال 1987 ساخته و به بازار عرضه شده است.

شكل خالص آن به صورت مایع غلیظ است. نقظه جوش فشار 0.001 میلیمتر جیوه 140ـ145درجه سانتیگراد فشار بخار 20 درجه سانتیگراد 2130 نانوپاسكال، در حرارت 25 درجه سانتیگراد به میزان 0.091 میلیگرم در لیتر آب حل می‌شود ولی در بسیاری از حلالهای آلی بخوبی حل می‌گردد.

این در برابر حرارت مقاوم است به طوریكه تا دمای بیش از 190 درجه سانتیگراد پایداری خود را حفظ می‌كند.

این سم سیستمیك نبوده و اثر تماسی ـ گوارشی دارد و برای مبارزه با آفات برنج توصیه شده است.

در بازار به صورت گرانول 2% عرضه شده است. حداقل دز كشنده 50 درصد آن از راه دهان برای موش صحرایی بیش از 5000 میلیگرم بر كیلوگرم و از طریق پوست بیش از 2000 میلی‌گرم بر كیلوگرم وزن بدن است.

خاصیت ناهنجاریزایی و سرطان‌زایی ندارد، غلظت كشندگی 50 درصد آن برای ماهی كارپ در مدت 48 ساعت 50 میلی‌گرم و برای ماهی قزل‌آلات 1.57 میلی‌گرم در لیتر است. روی حشرات گرده افشان به ویژه برای زنبور عسل سمی است.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.