فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰         
  

سی هالوترین  :  Cyhalolothrine

این سم با نام تجارتی گریند، سیفا و لامبادا ـ سی هالترین و كاراته است.


فرمول مولكولی: C23H19CIF3NO3 ، جرم مولكولی: 449.9 دلتن است. این سم در سال 1980 توسط شركت ای. سی. ای انگلستانی ساخته و به بازار عرضه شده است. فرم خالص آن به صورت روغن غلیظ قهوه‌ای رنگ، نقطه جوش 187ـ190 درجه سانتیگراد، فشار بخار 20 درجه سانتیگراد است. 0.001 میلی بار، در آب 20 درجه سانتیگراد 0.003 میلی‌گرم در لیتر حل می‌شود در حالیكه در استون، دی كلرمتان، اتیل استات، هگزان، اتانول 500 گرم در لیتر حل می‌شود.

حشره‌كشی غیر سیستمیك با اثر تماسی و گوارشی است و اثر ضربه‌ای خوی دارد.

در حرارت 275 درجه سانتیگراد تجزیه می‌شود. در تاریكی مدت 4 سال در حرارت 50 درجه سانتیگراد تجزیه نشده و نسبت ایزومرهای آن تغییر نمی‌كند. در مقابل نور تا 1.6 سال بدون تغییر باقی می‌ماند. نیمه عمر آن در آب رودخانه 20 روز است. PH 7 تا 9 به تدریج هیدرولیز می‌شود.

از این سم برای مبارزه با پارازیتهای خارجی حیوانات در اصطبلها به كار می‌رود. كاراته كه نام عمومی آن (لامبادا، هالوترین) است برای مبارزه با آفات زراعی نیز مصرف می‌شود.

فرمولاسیون: به صورت امولسیون غلیظ عرضه شده است.

حداقل دز كشنده 50 درصد از راه دهان برای موش صحرائی 243 میلی‌گرم از ماده تكنیكال برای خوكچه هندی بیش از 5000 میلی‌گرم بر كیلوگرم وزن بدن است. از طریق پوست برای خرگوش بیش از 2500 میلی‌گرم بر كیلوگرم وزن بدن سمیت دارد. میزان ADI آن برای انسان 0.02 میلی‌گرم است.


سی هالوترین
سی هالوترین
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.