فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶         
  

اورتان   :  URTAN

اشكال دارویی : قطره 30 میلی لیتری


 موارد مصرف :

قطره اورتان به عنوان برطرف كننده مشكلات دفع ادرار در هایپرپلاریزی خوش خیم پروستان درجه 1 و 2 و همچنین به عنوان دیورتیك بكار می رود .

اجزاء فرآورده :

قطره اورتان حاوی عصاره هیدرو الكلی گیاه گزنه Urtica dioica معادل  9%- 8% عصاره خشك ( 5%-4% قند بر مبنای گلوكز ) می باشد .

مواد موثره :

استروییدها ‌،استرول ها ( بتاسیتوسترول ) ،‌لسیتین ،‌پلی ساكارید و لیگنانها

آثار فارماكولوژیك و مكانیسم اثر :

بر طبق مطالعات انجام شده گزنه باعث افزایش حجم و جریان ادرار و كاهش Residual urine می گردد . عصاره آبی این گیاه باعث مهار اتصال ( sex Hormon-Binding globalin ( SHBG  به گیرنده های دیواره سلولهای پروستات می شود . ایزولكتین وجود در گزنه با رقابت در اتصال به گیرنده های تستوسترون در بافت پروستات موجب وقفه هاپیرپلازی پروستات می گردد.

مقدارمصرف :

روزی 3 بار هر بار 40 قطره رد یك فنجان آب سرد بعد از غذا میل كنید .

عوارض جانبی :

با مصرف این فرآورده احتمال بروز اختلالات گوارشی ( اسهال ،‌گاستریت و یا درد معده ) و واكنشهای آلرژیك وجود دارد .

 

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.