فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  

پرسیكا    :  PERSICA

اشكال دارویی : قطره در شیشه های 30 میلی لیتری


 موارد مصرف :

قطره پرسیكا در موارد زیر بكار می رود :

پیشگیری از افزایش جرم روی دندانها ، پوسیدگی دندانها ، و خونریزی امراض لثه

ضد عفونی كننده دهان

مسكن درد دندان و لثه

اجزاء فرآورده :

قطره پرسیكا از عصاره هیدروالكلی گیاهان زیر تشكیل شده است :

1- گیاه مسواك            30%        Salvadora persian

2-بومادران                 25%        Achillea millefolium

3-نعناع                    45%        Mentha spicata

مواد موثره :

كلسیم ، فلوراید ، كلراید ، تركیبات ، ایزوتیوسیانات ، تانن ، روغن های فرار (نظیر : منتول و آزولن ) و آلكالویید آكیلئن

آثار فارماكولوژیك و مكانیسم اثر :

مطالعات بالینی نشان داده است كه استفاده مداوم از گیاه مسواك به دلیل میزان بالای كلریاد موجب كاهش تشكیل پلاك دندان ، جلوگیری از رنگی شدن دندانها و ژنزوژیت می گردد . و تركیبات ایزوتیوسیانات موجود دراین گیاه مانع رشد باكتریهای دهان می شود . به علاوه یمزان بالای كلسیم موجود افزایش منیزالیزاسیون و استحكام دندان می شود .

عصاره اتانولی بومادران به دلیل داشتن تركیبات سزكویی ترپن لاكتون (آزولن) دارای اثرات ضد باكتریایی ( نظیر : استافیلوكوكوس اورئوس ، باسیلوس سابتلیس و ... ) می باشد .

همچنین مطالعات در آزمایشگاه نشان داده است كه عصاره آبی بومادران دارای اثرات ضد التهابی بوده و این اثر بدلیل وجود آزولن در اسانس بومادران است . به علاوه بومادران به دلیل داشتن آكیلئین موجب كاهش زمان انعقاد خون شده و در خونریزی لثه موثر می باشد . نعناع بدلیل داشتن منتول موجب ایجاد اثر ضد درد و ضد عفونی كننده این فرآورده است .

مقدارمصرف :

-جهت جلوگیری از پوسیدگی دندان و بیماریهای دهان : روزی دو نوبت هر بار 15-10 قطره را در 15 میلی لیتر آب ( 3-2 قاشق غذا خوری ) ریخته و به مدت 20 ثانیه در دهان گردش داده و سپس دور ریخته شود .

- در درمان ناراحتی های دهان و دندان و جلوگیری از هونریزی لثه : روزی 3 تا 5 نوبت هر بار 15-10 قطره را در 15 میلی لیتر آب ( 2 تا 3 قاشق غذاخوری ) ریخته و به مدت 20 ثانیه در دهان گردش داده و سپس دور ریخته شود .

- جهت جلوگیری از خونریزی و عفونت بعد از كشیدن دندان و جراحی ها : به مدت 2 تا 4 روز ، هر روز 5-4 نوبت ، هر بار 40-30 قطره را در 15 میلی لیتر آب ( 2 تا 3 قاشق غذاخوری ) ریخته و به مدت 20 ثانیه در دهان گردش داده و سپس دور ریخته شود .

عوارض جانبی :

در افراد حساس به نعناع و بومادران احتمال بروز واكنشهای آلرژیك وجود دارد .

مصرف در حاملگی وشیردهی :

ایمنی مصرف این فرآورده در دروان بارداری و شیردهی به اثبات نرسیده است با این وجود منافع آن در برابر مضار آن باید سنجیده شود .

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.