فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱         
  

كلم چینی :

( Brassica Pekinensis , B. chinensis )

منشأ آن از آسیای شرقی است. كلم چینی در این مناطق از نظر فیزیولوژیكی دو ساله است ولی در مناطق معتدل  یكساله كشت می شود. قسمت  خوراكی  این كلم برگهای ناصاف بیضی شكل و یا كشیده آن است.

گلهای كلم چینی  در دمای پایین تر از ۱۲ درجه سانتی گراد و یا درروزهای بلند  به وجود می آید این گیاه بدون ساقه است دمای پایین ( ۲ ـ ۸   درجه سانتیگراد ) در هنگام جوانه زنی گیاه را قبل از تشكیل پیچ برگ به گل دهی سوق می­دهد.

ارزش غذایی :

كلم چینی كه بصورت  سالاد و یا پخته مورد مصرف قرار می­گیرد به علت داشتن اسیدهای آمینه ضروری و مقداری پروتئین و كربوهیدرات و ویتامین C یكی  از مهمترین گیاهان این خانواده است.

كاشت،  داشت و برداشت :

این كلم در زمین­های لومی بهترین نتیجه را می­دهد. احتیاج آن به آب زیاد است و در مقابل خشكی نیز حساس است. كلم چینی دمای تا ۶ ـ درجه سانتیگراد را به خوبی تحمل می كند. كودهای شیمیایی مورد نیاز حدود ۱۲۰ كیلو ازت (    قبل از كاشت و بقیه به فرم كود سرك ) ۸۰ كیلو P ۲ o ۵ و ۱۶۰ كیلو K ۲ o  در هكتار است.

عملیات برداشت كلم چینی  شبیه كلم پیچ است یعنی اینكه كلم را از بوته جداكرده و برگهای خارجی آن را قطع می­كنند و آنرا برای فروش به بازار عرضه می­كنند شرایط نگهداری آن مشكل است.



كلم چینی
كلم چینی
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.