فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱         
  

گیاه آنغوزه جهت درمان بیماری آنفولانزای خوکی :

در آزمایش مواد شیمیایی که از عصاره شیره این گیاه به دست آمده است دانشمندان دریافتند برخی از مواد شیمیایی موجود در این گیاه توانایی بالایی در از بین بردن H1N1 داشته و نسبت به داروهای آنتی ویروس معمولی از قدرت بالاتری برخوردارند.

گیاه Ferula Asafetida با نام سنتی آنغوزه که از گیاهان وحشی و سنتی ایران نیز به شمار می رود از بوی بسیار نامطبوعی برخوردار است و معمولا در ایران، افغانستان و چین به وفور یافت می شوند.

به گفته محققان این گیاه تاریخچه ای دراز مدت در طب سنتی ایران و چین داشته و در رده ای از گیاهان قرار دارد که از بیش از 230 خصوصیت درمانی طبیعی برخوردار است.

دانشمندان از استفاده از ریشه این گیاه به منظور مقابله با اپیدمی آنفولانزای اسپانیایی در 1918 آگاه بودند و بر همین اساس تصمیم گرفتند تاثیرات آنتی ویروسی این گیاه را مورد بررسی قرار دهند.

با استفاده از این گیاه محققان موفق به کشف چندین عامل قدرتمند آنتی ویروسی شدند که می تواند ویروس H1N1 را نابود کند.

بر اساس گزارش فاکس نیوز، با توجه به گزارش این مطالعات که در نشریه Natural Produts منتشر شده است محققان امیدوارند با کمک این عوامل شیمیایی بتوانند داروی جدیدی را برای مقابله با اپیدمی آنوفلانزای خوکی سال 2009 ارائه دهند.





گیاه آنغوزه جهت درمان بیماری آنفولانزای خوکی
گیاه آنغوزه جهت درمان بیماری آنفولانزای خوکی
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.