فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰         
  

کاربوکسین تیرام: (carboxin thiram)

قارچ‌كش مختلط با طیف اثر گسترده متشكل از یك تركیب سیستمیك(كاربوكسین از گروه اكساتین‌ها) و یك تركیب تماسی (تیرام از گروه دی‌تیوكاربامات‌ها)


فرمولاسیون:
1 ویتاواكس تیرام Vitavax thiram     %40          FL
2 ویتاواكس تیرام Vitavax thiram    % 75        WP

تاریخ ثبت: 6/4/52 و 18/4/75  به مدت 3 سال تمدید لغایت 86 (1)

نحوه اثر: كربوكسین از طریق اختلال در تنفس سلولی و تیرام در اثر اختلال عمومی در كار آنزیم‌ها اثر خود را اعمال می‌كنند.

موارد مصرف در ایران:
سیاهک آشکار، سیاهک پنهان گندم، سیاهک سخت جو، لکه قهوه‌ای نواری جو و پوسیدگی ریشه و طوقه گندم در گندم و جو، پوسیدگی ریشه و طوقه برنج، سیاهک دروغی برنج و لکه قهوه‌ای برنج در برنج، مرگ گیاهچه در چغندرقند و پنبه، سیاهک خوشه ذرت، سیاهک شاخی ذرت خوشه‌ای، سیاهک پنهان ذرت خوشه‌ای، پوسیدگی طوقه و بلال ذرت و لکه قهوه‌ای برگ ذرت در ذرت و ذرت خوشه‌ای

موارد مصرف در سایر كشورها:
عمدتاً جهت ضدعفونی بذر غلات به منظور كنترل سیاهک آشکار گندم، جو و یولاف، سیاهک پنهان گندم، سیاهک سخت جو، سیاهك پوشیده یولاف، پوسیدگی فوزاریومی ریشه و طوقه در گندم، جو، یولاف، چاودار و چاندم (تریتیكاله)، سپتوریوز غلات، لکه قهوه‌ای نواری و لكه توری جو.

راهنمای مصرف:
•ضدعفونی بذر گندم و جو به نسبت 5/2 در هزار (1) برای كنترل سیاهک آشکار گندم، سیاهک آشکار جو و سیاهک پنهان گندم.
•ضدعفونی بذر گندم و جو به نسبت 2 در هزار (2) برای كنترل سیاهک آشکار گندم، سیاهک آشکار جو، سیاهک پنهان گندم، سیاهک سخت جو و پوسیدگی ریشه و طوقه گندم.
•ضدعفونی بذر جو به نسبت 5/2 در هزار (2) برای كنترل لکه قهوه‌ای نواری جو.
•ضدعفونی بذر برنج به نسبت 2 در هزار (2) برای كنترل لکه قهوه‌ای و پوسیدگی ریشه و طوقه برنج. بذرها را باید به مدت 24 ساعت در محلول سمی خیسانده و سپس برای جوانه‌زنی در گرمخانه نگهداری نمود.
•كنترل سیاهك دروغی برنج از طریق محلول‌پاشی به نسبت 3 كیلو در هكتار.
•ضدعفونی بذر چغندرقند به نسبت 2 تا 5/2 در هزار و بذر پنبه به نسبت 6-4 در هزار (2)  برای

كنترل مرگ گیاهچه.
•ضدعفونی بذر ذرت و ذرت خوشه‌ای به نسبت 5/2 در هزار (2)  برای كنترل لكه قهو‌‌‌‌‌‌ه‌ای برگ ذرت، سیاهك خوشه ذرت، پوسیدگی فوزاریومی ساقه ذرت، سیاهك طویل و سیاهك پنهان ذرت خوشه‌ای  

احتیاط‌های لازم:
•از مصرف بذر‌های ضدعفونی شده جهت تغذیه اجتناب شود.
ملاحظات زیست محیطی:
•برای ماهی‌ها و سایر آبزیان زیان‌آور است، لذا از آلوده كردن آب‌های سطحی و انهار با این ماده شیمیایی یا ظرف سم اجتناب كنید.
•بذر‌های ضدعفونی شده برای حیات وحش زیان‌آور است.



کاربوکسین تیرام
کاربوکسین تیرام
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.