فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز چهارشنبه ۱۴۰۳/۱/۲۹         
  

شیرین بیان موخوره را درمان می كند

برای درمان موخوره چای شیرین بیان را به سر بمالید
شیرین بیان گیاه بومی مناطق مدیترانه با نام علمی (Glycyrrhiza globra) در اكثر نقاط كشور می روید. شیرین بیان گیاهی است چند ساله و دارای ساقه ای به طول یك متر كه در نواحی معتدل تا ارتفاع دو متر می رسد و ریشه آن به طور عمیق در زمین فرو می رود.

مهمترین ماده موثر شیرین بیان در ریشه گیاه موجود است از شكر شیرین تر است ریشه و ریزوم گیاه كه به صورت با پوست یا بدون پوست مصرف دارویی دارد، قسمت مورد استفاده گیاه است كه در قطعات استوانه ای در عطاری ها به فروش می رسد.

شیرین بیان كه به عنوان پدربزرگ گیاهان دارویی معروف است خواص درمانی بسیاری دارد از جمله درمان كننده زخم معده و سرطان معده است كه برای این منظور شربت این گیاه را تهیه و روزانه به مقدار یك قاشق غذاخوری قبل از غذا به مریض داده شود.

این گیاه برای تقویت عمومی بدن مفید است و خوردن آن از پیری جلوگیری می كند. همچنین برای برطرف كردن زخم و التهاب دهان ریشه شیرین بیان را بمكید.شیرین بیان سرفه را برطرف می كند و تنگی نفس را تسكین می دهد و برای درمان سوء هاضمه مفید است و چشم را نیز تقویت می كند.

عرق شیرین بیان برای درمان سرفه و گرفتگی صدا، كم خونی، زخم و عفونت های لثه، بدبویی دهان و اشتها مفید است.بالا بردن فشارخون و پایین آوردن پتاسیم خون مضرات این گیاه محسوب می شود.


شیرین بیان موخوره را درمان می كند
شیرین بیان موخوره را درمان می كند
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.