فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶         
  

گیاه صبر زرد بهترین كرم مرطوب كننده پوست است


با شكستن برگهای گیاه صبرزرد می توان از ژله آن به عنوان بهترین كرم مرطوب كننده پوست استفاده كرد.

صبرزرد با نام علمی Aloe vera یكی از گیاهانی است كه قبل از میلاد مورد مصرف مردم بوده است. كلئوپاترا ملكه مصر پوست خود را هر روزه با این گیاه ماساژ می داد كه از شر آفتاب مصر در امان باشد و حتی مصریان آن را برای مومیایی مردگان خود نیز به كار می بردند.ساقه های این گیاه كوتاه، ضخیم، كم و بیش منشعب و شاخه دار است. برگهای آن واقع در قاعده ساقه و پهنك آن باریك و نوك تیز است.

گلها در انتهای ساقه بدون برگ و به صورت خوشه های انبوه در رنگهای زرد و قرمز ظاهر می شوند.در نقاطی كه گیاه صبرزرد به خوبی شناخته شده است، اكثر كسانی كه از سلامتی كامل برخوردارند اظهار داشتند كه هر روز صبح یك قاشق غذاخوری از شیرابه یا شربت آن نوشیده اند. این گیاه شیرابه ای دارد كه به طور مستقیم از برگ آن بدست می آید و به مراتب از محصولات دیگر گیاه قویتر است.

شیرابه زردرنگ صبرزرد فوق العاده تلخ است برای كاهش مزه تلخ شیرابه می توان قسمت سبز برگ را با چاقو تراشیده و شیرابه زرد رنگ را از سطح مغز برگ با عمل آبكشی پاك كرد، در این صورت به مقدار زیادی تلخی از بین خواهد رفت. نتایج تحقیقات انجام شده به روی گیاه صبرزرد نشان داده است كه از این گیاه برای درمان افزایش قندخون، بهبود گردش خون، بواسیر، درمان افزایش كلسترول خون، درمان فشار خون، كم خونی و جلوگیری از خونریزی بسیار موثر است.

صبرزرد در حفاظت پوست و موی سر، بهبود سوختگی ها و تاولها، درمان سینوزیت و آسم نیز توصیه شده است.این گیاه معجزه گر بر دستگاه گوارش نیز اثری بسیار مفید دارد. بطور عمده بر روده بزرگ اثر می كند و برای درمان یبوست، سوء هاضمه، دل پیچه و عفونت روده بسیار موثر است.

به دلیل اثرات مهم تركیبات صبرزرد در درمان بیماریها این گیاه شهرت جهانی پیدا كرده بطوری كه در محافل علمی از آن به عنوان گیاه جادویی یاد می كنند.


گیاه صبر زرد بهترین كرم مرطوب كننده پوست
گیاه صبر زرد بهترین كرم مرطوب كننده پوست
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.