فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵         
  

بندیوكارب : (bendiocarb)

حشره‌كش تماسی گوارشی و در بعضی گیاهان دارای خاصیت سیستمیك از گروه متیل کاربامات

فرمولاسیون:

فیكام Ficam   % 80    WP

تاریخ ثبت: 14/12/53

ویژگی‌های خاص:

نحوه اثر: از طریق مهارآنزیم كولین استراز سبب اختلال در سیستم عصبی مرکزی حشره و مرگ آن می شود.

موارد مصرف در ایران:
حشرات خانگی وبهداشتی

موارد مصرف در سایر كشورها:

آفات انباری و صنعتی و بهداشتی مانند مورچه‌ها، سوسری‌ها، پشه‌ها، مگس‌ها، کک‌ها مؤثر است، برای استفاده در داخل خانه مناسب است چون هیچگونه بو و خورندگی و لکه روی اشیاء خانگی نمی‌گذارد، برای کنترل طیف وسیعی از آفات چمن و گیاهان زینتی مؤثر است. در کشاورزی با فرمولاسیون ضـدعفـونی بذر و گرانول برای کنترل آفات خاکزی خصوصاً مگس جوانه خوار گنـدم خصوصاً Oscinella frit, Atomaria linearis, Agrotis spp و بعضی آفات شاخ و برگ ذرت و چغندرقند، همچنین با سم‌پاشی هوایی می‌توان آفات تریپس و سایر محصولات را کنترل کرد.

راهنمای مصرف:
•به صورت اسپری و طعمه برای مبارزه با مگس خانگی به كار می‌رود.
•به صورت ULV برای مبارزه با پشه مالاریا و نیز بصورت نوار استفاده می‌شود.
•این سم كولین استراز خون را كاهش می‌دهد، افرادی که براساس توصیه پزشکی از کارکردن با ترکیبات ضدکلین استراز ممنوع شده اند نباید از این حشره‌کش استفاده کنند.
•نباید با ترکیبات قلیایی مخلوط گردد.

ملاحظات زیست محیطی:
•میزان سمیت( LD50، LC50 ،EC50): LD50 برای پستانداران156-40 میلی‌گرم بر کیلوگرم، LD50برای پرندگان 137-3.1 میلی‌گرم بر کیلوگرم، LC50  برای ماهی‌ها 55/1-86/0 میلی‌گرم بر لیتر، EC50  برای دافنی 33/0-16/0 میلی‌گرم بر لیتر
•برای پرندگان خیلی سمی ‌است.
•برای  ماهی‌ها و دیگر موجودات آبزی خیلی سمی است.



بندیوكارب
بندیوكارب
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.