فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  

همه مردم علاقمند هستند كه در مجالس عروسي دعوت شوند و رفتن به عروسي براي آن‌ها خوشايند است و لذت عروسي رفتن را با بردن گلي زيبا كامل ميكنند. هر عروسي دوست دارد كه جشن زيبا و پر از گل داشته باشد.گل آرایی دسته گل عروس در كنار سفره عقد و روي ميز نامزدي بعنوان گل دست عروس و نيز تاج براي عروس مورد استفاده قرار ميگيرد.
گل آرایی - دسته گل عروس
گل آرایی - دسته گل عروس

همه مردم علاقمندند كه در مجالس عروسي دعوت شوند و رفتن به عروسي براي آن‌ها خوشايند است و لذت عروسي رفتن را با بردن گلي زيبا كامل ميكنند. هر عروسي دوست دارد كه جشن زيبا و پر از گل داشته باشد. گل آرايي در كنار سفره عقد و روي ميز نامزدي بعنوان گل دست عروس و نيز تاج براي عروس مورد استفاده قرار ميگيرد.

گل آرایی دسته گل عروسگل آرایی دسته گل عروس

گل آرایی دسته گل عروس

سنتهاي كهن اين مرز و بوم به مراسم ازدواج اهميت زيادي داده. شايد بتوان گفت كه فرهنگ ايراني بيش از فرهنگهاي ديگر پيمان همبستگي براي دو نفر و تشكيل خانواده را ارج مينهد.

    آراستن و پيراستن سفره عقد با چيدن اشياء گوناگون و گل آرایی زيبا ميتواند زيبايي مجلس را چند برابر كند. سليقه شخصي در اين كار خيلي موثر است. معمولاً بهتر است كه در مركز سفره عقد يك گل طبيعي را بشكل توپي يا افقي تزيين كنيم تا چشم بيننده را نوازش دهد و لطافت و آرامش بيشتري به سفره دهد.

درست کردن گل برای نامزدی

    براي نامزدي معمولاً از گل‌هاي كوچكتر استفاده مي‌شود. حلقه‌هاي گل نامزدي كوچكتر و كم گل‌تر هستند. براي درست كردن يك گل دست عروس (به شكل توپي) ابتدا قسمت بالاي گل‌هاي رُز زرد و آلستومريا را با سيمي ميبنديم تا گل‌ها پخش نشوند و منظم در كار قرار گيرند. گردي‌هاي اسپاراكوس را در كنار گل‌هاي رز قرار ميدهيم و گل‌ها را محكم‌تر مي‌كنيم. گل‌هاي مركزي بايد كمي بلندتر از گل‌هاي اطراف باشند. گلهاي رز بلندتر از گلهاي آلستومريا قرار مي‌گيرند و با سيمي دور تا دور گل‌ها را ميبنديم. سپس گل‌هاي رز را دور تا دور اين گل دست توپي قرار مي‌دهيم.

هماهنگی رنگی گل ها و لباس عروس

   گل دست بايد با سفره عقد، گل ماشين و لباس عروس هماهنگي رنگي داشته باشد. لباس عروس معمولاً به رنگ سفيد يا شيري است ولي چنانچه لباس نامزدي بنفش بود از گل نارنجي در گل دست استفاده نميكنيم. بلكه گل‌هاي شيري، سفيد يا ليمويي بكار ميبريم. هر چه ساقه گل رز كوتاهتر و سيمپيچي شده باشد، كار ظريفتر خواهد بود.

    ميتوانيم در درست كردن گل دست فقط گل رز بكار بريم در اين صورت بهتر است كه براي تزيين آن از برگهاي بنجامين يا برگ‌هاي تزييني ديگر استفاده كنيم.

    در اين دسته گل از ساقه هاي ليندا براي قشنگ تر كردن كار استفاده ميكنيم. بدين صورت كه اگر دسته گل گرد و توپي باشد ساقه‌ها را دور تا دور آن قرار ميدهيم ولي اگر بشكل آبشاري باشد فقط در قسمت جلوي آن بكار مي‌رود. هم‌چنين مي‌توان از برگ‌هاي پهن بزرگ شبيه پاپيون درست كرد و زير گل دست قرار داد. در نهايت قسمت ساقه هاي گل دست را با فويل يا روبانهاي ساتَني كاملاً ميبنديم. و براي تزئين اين دسته گل از روبان‌هاي باريك بصورت آويزان در پايين دسته گل استفاده ميكنيم

دسته گل عروسدسته گل عروس

تزیین دسته گل عروستزیین دسته گل عروس

درست کردن دسته گل عروسدرست کردن دسته گل عروس

دسته گل عروسدسته گل عروس

دسته گل عروسدسته گل عروس

دسته گل عروسدسته گل عروس

دسته گل عروسدسته گل عروس

دسته گل عروسدسته گل عروس

دسته گل عروسدسته گل عروس

دسته گل عروسدسته گل عروس


  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.