فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰         
  

گل آرایی بر روي كيك را كه در جشنهاي تولد، نامزدي، و ازدواج مورد استفاده قرار ميگيرد آموزش ميدهيم.


براي شروع كار كمي سفيده تخم مرغ را بر روي گلهاي طبيعي ميزنيم و بعد آن‌ها را در شِكر مي‌غلطانيم. 2-1 ساعت طول ميكشد تا اين گلها سفت و خشك بشوند و نماي بسيار قشنگي بعنوان گل طبيعي و هم نمادي از شيريني روي كيك دارند.

گلهاي مورد استفاده بايد با رنگ كيك هماهنگي داشته باشند. لذا سعي ميكنيم از گلها و گردي‌هايي كه روي كيك ميريزند، استفاده نكنيد. گردي‌هاي اسپاراكوس و گل‌هاي محكمتر را در تزئين بكار مي‌بريم.

ابتدا گرديها را در اسفنجي فرو كرده و گلهاي ليليوم و زنبق را ميچينيم و فضاي بين گل‌ها را با آلستومريا، شيپوري و رُز پر ميكنيم. طبقه دوم را با گل‌هاي ريزتر پُر مي‌كنيم تا كار ظريف باشد. از گردي‌ها و پُر كردني‌هايي كه ممكن است به كيك صدمه بزنند در اين طبقه استفاده نمي‌شود.

ميتوانيم قبل از اينكه طبقات كيك را روي هم بگذاريم گل آرایی را انجام بدهيم و بعد طبقهبندي كيك را قرار دهيم.

اين كيك براي مراسم عروسي، نامزدي و حتي تولد بسيار قشنگ و مناسب است.

برگهاي سبز مورد استفاده را بر روي گلها قرار ميدهيم تا به كيك لطمه وارد نشود. بنابراين گل آرایی بايد قرينه باشد.

حتي كاردي را كه براي برش كيك بكار برده مي‌شود با گل طبيعي تزئين ميكنيم.

گل بعنوان جلوهاي زيبا از نعمت‌هاي خداوند است و همواره در طول تاريخ الهام بخش هنرمندان و ادبيات غني و كهن اين مرز و بوم بوده است. از قديمالايام كشور ما به سرزمين گل و بلبل مشهور بوده است. فرهنگ اصيل ما ريشه در اسلام ناب محمدي دارد و در اين فرهنگ است كه گل مظهر زيبايي و جلوهاي از عظمت و قدرت خداوند است. به همين سبب بهترين و عطرآگين‌ترين گل‌ها، گل محمدي ناميده ميشود. چه خوب است به اين واقعيت فكر كنيم كه از زمان گلدانهاي عطري، ابايي و شمعدانيهاي كنار حوض خانه هاي قديمي تا عصر توليد و پرورش و صدور گياهاني مثل اركيده و آنتريوم راهي طولاني طي شده است. انسان گرفتار در زندگي ماشيني آرزوي بازگشت به دامنه طبيعت را دارد و با آوردن بخشي از اين طبيعت به خانه و كاشانه كوچك خويش آرزويش را بر آورده ميكند.
هنر تركيب و چينمان برگها و گلها در كنار هم به اشكال گوناگون را گلآرايي ناميديم. انواع گل آرایی ها و سبكهاي مختلف گل آرایی توضيح داده شد. سبك مدرن، سنتي و شرقي را توضيح داديم.

گفتيم براي شروع گل آرایی بايد دكور و رنگ مكاني كه گلآرايي را در آنجا قرار ميدهيم در نظر بگيريم. و مهم‌ترين مسئله قدرت ديد، انتخاب و مهارت است.

هنر خشك كردن گلها و طراحي گل خشك را توضيح داديم. هم‌چنين گلآرايي براي مراسم عروسي، هتلها، ادارات و سالن كنفرانس‌ها توضيح داده شد.

انتظار روزي را داريم كه انسان با طبيعت آشتي كند و گل را كه نشانه زيبايي زندگي و تكامل است را به خانه شهر خويش آورده و هم‌چنان پرورش دهد.



گل آرایی بر روي كيك
گل آرایی بر روي كيك
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.