فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  

 گل يكي از زيباترين و لطيفترين مخلوقات خداوند است. گل بهترين هديه براي اثبات صميميت و دوستي و وسيلهاي براي ايجاد ارتباط بين افراد است.

گل وسيله اي براي تزيين و ايجاد زيبايي در محيط اطراف میباشد. ولي شرايطي در زندگي انسان بوجود مي آيد كه گل آرايي ميتواند همدرد و همدل انسان در غم هايش باشد و نقش خودش را به عنوان وسيله اي براي ابراز همدردي ايفا كند.

معمولاً گلهايي كه براي مراسم سوگواري مورد استفاده قرار ميگيرند به رنگ سفيد هستند. گلايل، داودي، شيپوري، زنبق و ميخك سفيد همگي مناسب مي‌باشند. گل‌هاي سفيد نشانه آرامش و صلح هستند و وقتي كه انسان غمي دارد نياز به آرامش دارد، لذا از چنين گل‌هايي براي مراسم سوگواري استفاده ميكنند. از شمع سفيد يا سياه و روبان سياه براي كامل كردن كار گلآرايي نيز استفاده ميشود.

در مراسم سوگواري ميتوانيم از گلهاي شاخه اي به عنوان دسته هم استفاده كنيم. مثلا 4 شاخه گل شيپوري را با روبان سياه بسته به صورت يك دسته گل تزيين مي‌كنيم. البته اگر مراسم در جايي باشد كه گلدان يا وسيله ديگري در اختيار نباشد بهتر است اين شاخه ها را در سبدهاي كوچك يا بصورت تاج گل تهيه كرد.

همچنين پايه اي كه جا شمعي دارد براي گل آرایی آماده ميكنيم. اين گل آرایی را به شكل بادبزني درست ميكنيم.
براي شروع كار از گلهاي داودي در وسط كار بكار مي‌بريم و حالت بادبزن بودن گل آرایی را درست ميكنيم. گلهاي ايستاده را در وسط و گلهاي كنار را با زاويه 45 درجه بكار ميبريم. بايد طوري گل آرايي كنيم كه كشيدگي كار مشخص باشد. فاصله بين گلها را با گردي و گلهاي كوتاهتر و نيز برگ‌هاي شمشاد و بامبو پر ميكنيم.

ميتوان جا شمعي هاي كوچك به شكل توپي درست كنيم و روي ميزهاي كوچكي كه در منزل يا جاهايي كه مراسم سوگواري برگزار است قرار دهيم.

در اين گل آرایی ميتوان فقط از گلهاي گلايول استفاده كرد. البته گل‌هاي مريم و شب بو را مي‌توان استفاده كرد. گل‌آرايي‌هاي بزرگ براي در ورودي مساجد و يا تالارهايي كه مراسم سوگواري در آنجا برگزار مي‌شود مناسب هستند. به خاطر داشته باشيد كه هميشه بعد از انجام گل‌آرايي اسفنج را كاملا آب دهيد، زيرا در اين مرحله گل‌ها نياز زيادي به آب دارند.

توجه داشته باشيد كه در اين گل آرایی از شمعهاي دودزا يا آتش‌گير استفاده نكنيد بلكه شمع هاي بدون اشك و خوب بكار بريد. هم‌چنين در اين گل آرايي از شمع سفيد و روبان سياه در قسمت مركزي كار استفاده كنيد.



گل آرایی مجالس سوگواری
گل آرایی مجالس سوگواری
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.