فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵         
  

پروفنوفوس  :

حشره­ کشی غیر سیستمیک، از گروه ارگانوفسفره است

که با خاصیت تماسی و گوارشی، طیف وسیعی از آفات جونده و مکنده را در بسیاری از محصولات زراعی به ­ویژه کرم غوزه روی پنبه و آفات درختان میوه کنترل می­ کند.

پروفنوفوس به فوریت اثر می ­بخشد، تاثیر آن مدتها دوام می­ آورد، قوی و گسترده طیف است و با نفوذ به بافت­های گیاهی حشراتی مانند مینوز را که درون بافت­های گیاهی به سر می­ برند، کنترل می­ کند.

پروفنوفوس با مهار آنزیم استیل کولین استراز، سبب تجمع استیل کولین در محل سیناپس می­ شود و در نتیجه تحریک عصبی به طور مستمر ادامه پیدا می­ کند. اختلال در سیستم عصبی مرکزی حشره موجب مرگ آن می­ گردد. فاصله بین آخرین سم­پاشی تا برداشت محصول نباید از 14 روز کمتر باشد.

 

 

نام محصول

نوع آفت

مقدار مصرف

پنبه

کرم غوزه

2 لیتر در هکتار

 

پروفنوفوس با نسخه متخصصین گیاهپزشک و فقط در موارد مشروح فوق می ­بایست به ­کار رود.

پروفنوفوس به ­غیر از کشت­های ذکرشده و آفات نامبرده توصیه نمی ­شود.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.