فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز چهارشنبه ۱۴۰۳/۱/۲۹         
  

ایمیداکلوپرید :

حشره­ کشی سیستمیک، از گروه ایمیدازول است،

که با نحوه اثر تماسی و گوارشی طیف وسیعی از آفات نظیر شته­ ها، مگس ­های سفید و زنجرک­ها را کنترل می­ کند. ماده موثر آن توسط بافت­های برگ، ساقه و ریشه جذب و با قرار گرفتن در جریان شیره نباتی به تمام قسمت­های گیاه منتقل می ­شود و آفاتی را که در قسمت­های مختلف وجود دارند، نابود می­ سازد.

دوام اثر طولانی یکی دیگر از مشخصات این حشره­ کش است. مصرف ایمیداکلوپرید به ویژه به صورت گرانول در خاک، به راحتی می­تواند ریشه و برگ­ها را برای چندین هفته از حمله آفات (تا زمان سپری­ شدن مراحل حساس رشد گیاه) مصون نگه دارد.

این پدیده به­صورت محلول­ پاشی از طریق شاخ و برگ نیز امکان ­پذیر است. ایمیداکلوپرید روی آفات متفاوت از سایر سموم عمل می­ کند. بنابراین روی نژادهای مقاوم آفات به سموم فسفره، کارباماته و پایرتروئیدها موثر است.

ایمیداکلوپرید طیف اثر وسیعی دارد و علاوه بر آفات مکنده، روی برخی از آفات جونده مانند سوسک­ها، لارو پروانه­ ها، حشرات خاکزی، موریانه­ ها و نیز آفات بهداشتی به ­ویژه کک­ ها نیز موثر است.

این حشره­ کش از قابلیت انعطاف مصرف خوبی برخوردار است و از طریق خاک (فرمولاسیون گرانول)، ضدعفونی بذر، محلول­ پاشی شاخ و برگ، تزریق به ساقه، انحلال در آب آبیاری (خاک پای درختان)، مالیدن به وسیله قلم­ مو روی ساقه (بدون آب) قابل مصرف می­ باشد. همچنین جذب و انتقال سیستمیک این آفت­کش از طریق ریشه به ­خوبی صورت می­ گیرد.


نام محصول

نوع آفت

مقدار مصرف

پسته

پسیل پسته

400 سی ­سی در هزار لیتر آب

توتون

شته توتون

250 سی­ سی در هکتار

پنبه

شته جالیز

250 سی­ سی در هکتار

مرکبات

پروانه مینوز در خزانه

35 سی­ سی سم + 300 سی­ سی روغن در 100 لیتر آب در دو نوبت سم ­پاشی به فاصله 10 روز


ایمیداکلوپرید با نسخه متخصصین گیاهپزشک و فقط در موارد مشروح فوق می ­بایست به­ کار رود.

ایمیداکلوپرید به ­غیر از کشت­های ذکرشده و آفات نامبرده توصیه نمی­ شود.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.