فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶         
  

خبرگزاري آريا-موسير گياهي است شبيه سير که ريشه اش فقط يک پياز درشت است. 
به گزارش خبرگزاري آريا،برگهايش باريک و دراز و گلهايش بنفش مايل به قرمزند. گل آذينش خوشه ٔ ساده است. در حدود 40 گونه از اين گياه شناخته شده که همگي در نواحي معتدل و مناطق بحرالرومي مي رويند. برخي از گونه‌هاي موسير را در باغ به عنوان گل زينتي نيز مي‌کارند. پياز اين گياه خوراکي است و در ترشيها و اغذيه بکار مي‌رود و بويش از سير کمتراست.
خواص داروئي گياه موسير :
از فرآورده‌هاي موسير براي کم کردن قند خون در افراد ديابتي مورد استفاده است و هم چنين از خواص گندزدائي آن براي دفع انگل ها همراه غذا از آن استفاده مي‌شده است و علاوه بر آن براي ضدعفوني کردن آب مورد استفاده داشته است
ترکيبات شيميايي :
موسير از نظر ترکيبات شيميايي داراي حدود 1-0/06 درصد اسانس ميباشد که شامل آليل پروپيل - دي سولفيد و دو ترکيب گوگردي ميباشد همچنين داراي آليسين - آليساتين 1و2 ميباشد
خواص درماني :
مقوي، اشتها آور، ضد عفوني کننده دستگاه گوارش (از بين بردن انقباضات دردناک معده و روده) وبادشکن - ضد عفوني کننده - پايين آورنده فشار خون - بازدارنده رشد جرمهاي گرام نگاتيو گروههاي تيفوئيد و شبه حصبه يا پاراتيفوئيد و ورم روده کوچک ميباشد - همچنين خاصيت جرم کشي دارد و همچنين موجب اتساع شريانها و رفع تصلب شرائين ميشود مدر - قاعده آور - معرق و ضد سم است .همچنين براي تصفيه آواز - رفع نفس تنگي - فراموشي - فلج - رعشه و اکثر بيماريهاي عصبي مفيد استدردهاي مفاصل - سياتيک - نقرس - درد لگن خاصره و امثال اينها را تسکين ميدهد و براي قطع اخلاط غليظه - دفع بادهاي تهي گاه خارج ساختن زالوي در حلق مانده - براي اخراج اقسام کرم معده و کرم کدو مفيد است . در سرد مزاجان براي تقويت نيروي جنسي و افزايش توليد اسپرم مفيد است.
مصرف موسير براي هر 4 گروه خوني OABAB بلامانع مي باشد.
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.