فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز سه شنبه ۱۴۰۳/۱/۲۸         
  

پیش از هر نوع هرس، مشخص کنید که نوع گیاه اصلاح شده است یا اصلاح نشده. در گیاهان اصلاح نشده باید آن‌ها را به یک چوب ببندید تا سرپا بمانند و مرتب هرس کنید. در حالی که گیاهان اصلاح شده به صورت بوته‌ای رشد کرده و با انتقال مواد مغذی به گیاه اصلی، به هرس چندانی نیاز ندارند.
هرس گوجه فرنگی - فوت و فن های باغبانی
هرس گوجه فرنگی - فوت و فن های باغبانی

ساقه‌ها را بررسی کنید. معمولاً در بین تنه و شاخه‌های گیاهان اصلاح نشده، جوانه‌های کوچکی پدیدار می‌شود. این جوانه‌ها سپس ساقه نامیده شده و باید هرس شوند. در صورتی که هرس نشوند انرژی گیاه را گرفته و باعث تولید گوجه فرنگی‌های کمتر خواهند شد. اگرچه این ساقه‌ها ضرر چندانی ندارند اما به طور کلی بریدن آن‌ها باعث افزایش تعداد گوجه‌ها در یک فصل خواهد شد.



هرس گوجه فرنگی


گل‌ها را بررسی کنید. بهتر است هر چه زودتر و به محض شکوفه کردن گیاه، آن را هرس کنید. در این زمان اندازه گیاه باید ۳۶ و ۵۴ باشد.



هرس گوجه فرنگی


نوک گیاه را هرس کنید. برای دریافت بهترین نتیجه از فصل رویش گیاه، باید نوک گیاه را هرس کنید. حدود یک ماه پیش انجماد گیاه یا زمانی که گیاه به سقف گلخانه رسید، جوانه انتهایی را هرس کنید. در این موقع از فصل، گوجه فرنگی‌ها برای رسیده شدن زمان کوتاهی دارند، بنابراین تمام مواد مغذی گیاه باید به گوجه‌ها برسد.



هرس گوجه فرنگی
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.