فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز سه شنبه ۱۴۰۳/۲/۴         
  

با تغییر فصول از پاییز به زمستان، گلخانه از یک مرکز تولیدی در باغ که منبع گوجه فرنگی، خیار و فلفل در طول تابستان بوده است، به مکانی برای زمستان گذرانی گیاهان کمتر مقاوم و محلی برای شروع فرآیند آماده سازی برای فصل رشد آینده تبدیل می شود. اولین اقدامی که باید انجام دهید ، حذف هر گونه گیاهی است که مولد نیست. گیاهان خیار و گوجه‌فرنگی دیگر مولد نخواهند بود، اما می‌توانند خطر ابتلا به بیماری را داشته باشند. برای کاهش احتمال بیماری ، آنها را حذف کنید تا از خطر باقی ماندن هر چیز بدی که می تواند بر رشد فصول بعدی تأثیر منفی بگذارد، جلوگیری کنید.
آماده سازی گلخانه برای زمستان - فوت و فن های باغبانی
آماده سازی گلخانه برای زمستان - فوت و فن های باغبانی

گلخانه را خالی کنید

کار بعدی تمیز کردن کامل داخل گلخانه است. توصیه می شود در این روز هوا را تماشا کنید و یک روز خشک و معتدل پاییزی را انتخاب کنید. این به شما امکان می دهد تا همه گیاهان و گلدان ها را به بیرون منتقل کنید و فضا را آزاد کنید تا گلخانه تمیز شود. فضاسازی و طبقه بندی گلخانه های کلاسیک و RHS به گونه ای طراحی باید شده باشند که به راحتی خارج شوند و تمیز شوند.



گلخانه را خالی کنید


ضدعفونی

اگر گیاهان شما در خاک یا بسترهای کمپوست رشد می کنند ،باید کمپوست مصرف شده را نیز تمیز کنید و هر چند سال یک بار با کمپوست یا خاک تازه جایگزینش کنید. این امر احتمال وجود هرگونه آفت و بیماری ناخواسته در خاک را کاهش می دهد. گام بعدی این است که تمام قاب و شیشه را با استفاده از یک برس شستشوی نرم و آب گرم صابون به همراه مقداری ضدعفونی کننده باغلانی به خوبی تمیز کنید. مراقب باشید که شیشه را هم از داخل و هم از بیرون کاملا بشویید. حتی شیشه های کمی کثیف می توانند نور ورودی به گلخانه را قطع کنند. شیشه تمیز می تواند تفاوت زیادی در میزان نور در ماه های زمستان ایجاد کند که روزها بسیار کوتاه تر هستند. اگر در جایی که شیشه به قاب می رسد، جلبک پیدا کردید، آن را جدا کنید. برچسب های پلاستیکی برای این کار ایده آل است. هنگامی که گلخانه کاملاً با آب گرم شستشو داده شد، گلخانه را با شلنگی که با نازلی با فشار سریع تنظیم شده است، بشویید. ممکن است بخواهید تمیز کردن عمیق را با استفاده از یک اسکاج برای خشک کردن کامل شیشه و از بین بردن رگه های آب به پایان برسانید. هنگامی که گلخانه را تمیز می کنید، توصیه می کنیم که ناودان ها را از نظر انسداد ناشی از ریزش برگ ها و شاخه ها بررسی کنید. به عنوان بخشی از آماده سازی برای زمستان، تمام ناودان ها را تمیز کنید.



ضدعفونی


شستشو و تهویه

پس از شستشوی کامل، درها و پنجره ها را باز بگذارید تا گلخانه تهویه مناسبی داشته باشد، این کار روند خشک شدن را تسریع می کند. در حالی که گلخانه در حال خشک شدن است، می توانید توجه خود را به تمیز کردن طبقه بندی که برداشته اید معطوف کنید ، و همچنین هر گلدان و غیره نیز به تمیزکاری خوب نیاز دارد. اگر گلدان های سفالی دارید، ممکن است برای کمک به حذف تمام آثار کمپوست، ابتدا گلدان ها را خیس کنید. پس از تمیز و خشک شدن، با قرار دادن مجدد جایگاه گلخانه و قفسه بندی خود شروع کنید . سپس می‌توانید تمام گیاهان، قلمه‌ها و گلدان‌های حساس خود را دوباره بیاورید. ایده خوبی است که چند منبع آب در گلخانه نگهداری کنید، این تضمین می کند که آبیاری هایی که در ماه های سرد مورد نیاز است، آب در همان دمای گلخانه باشد و مستقیماً از آب سرد و یخی نباشد.



شستشو و تهویه


در زمستان چه گیاهانی پرورش دهیم؟

اگرچه گلخانه در زمستان بازدهی کمتری دارد و به طور معمول مکانی برای نگهداری گیاهان حساس است، هنوز چند گیاه وجود دارند که می توانند برای کشت استفاده شوند. گیاهانی مانند پیازچه، گشنیز، نعناع و جعفری را می توان برای استفاده در آشپزخانه در گلدان نگهداری کرد. گلدان ها را مرطوب نگه دارید اما غرق در آب نباشند. همچنین می توانید به رشد سبزیجات مخصوص سالاد پاییز و زمستان در گلدان ادامه دهید. دوباره اطمینان حاصل کنید که کمپوست خشک نمی شود و در صورت نیاز آن ها سرزنی کنید. شما می توانید چند بار سرزنی را انجام دهید، اما آنها برای همیشه ادامه نخواهند داشت و مطمئناً تا اواخر بهمن به پایان خواهند رسید. آماده سازی گلخانه برای زمستان یکی از آخرین پروژه های بزرگ در نگهداری گلخانه است. تمیز کردن کامل در این زمان از سال بهترین آمادگی است که می توانید گلخانه خود را برای فصل جدید آماده کنید. اگرچه این فرآیند ممکن است کار سختی به نظر برسد، اما گلخانه آماده بهاره شما در طول ماه های طولانی و سرد زمستان قابل دست کم گرفتن نیست.



در زمستان چه گیاهانی پرورش دهیم؟
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.