فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶         
  

بهترین راه برای اطمینان از اینکه گیاه شما قرار است شکوفا شود، خرید گیاهی است که از قبل شکوفه دارد.کاکتوس گیاهی شگفت انگیز است که می توانید آن را در داخل یا خارج از خانه خود نگهداری کنید. در حالی که نگهداری آنها نسبتاً کم است، اطمینان از سلامت کاکتوس شما نیاز به تلاش شما دارد. یکی از مواردی که بسیاری از افراد باید قبل از افزودن کاکتوس به خانه خود در مورد آن تحقیق کنند، انواع مختلف کاکتوس ها و انتظارات از هر گونه است. به طور خاص، بسیاری از مردم می پرسند: کدام کاکتوس گل دارد؟ این تا حدودی یک سوال گیج کنتده است زیرا همه کاکتوس‌ها گیاهانی گلدار هستند و هر کاکتوس پس از رسیدن به بلوغ می‌تواند شکوفا شود. با این حال، اینکه یک کاکتوس شکوفا خواهد شد یا نه، بستگی زیادی به سن آنها و مراقبت از گیاه دارد.
چه نوع کاکتوس هایی گل می دهند ؟ - فوت و فن های باغبانی
چه نوع کاکتوس هایی گل می دهند ؟ - فوت و فن های باغبانی

کدام کاکتوس ها بیشتر شکوفا می شوند ؟

در حالی که همه کاکتوس ها گیاهان گلدار هستند و می توانند گل بدهند، بسیاری از آنها راحت تر از دیگران شکوفا می شوند. گونه‌های کمی وجود دارند که احتمال شکوفه‌دهی بیشتری دارند ، آن‌ها از خانواده مامیلاریا، ژیمنوکالیسیوم و پارودیا هستند.با مراقبت مناسب،مطمئناً کاکتوس شما در زمانی شکوفا می شود که باید به بلوغ برسد و یک دوره خواب منظم داشته باشد تا به درستی شکوفا شود.



کدام کاکتوس ها بیشتر شکوفا می شوند ؟


کاکتوس هایی که راحت تر گل می دهند

اگر در دنیای پرورش کاکتوس تازه کار هستید، می‌خواهید گونه‌ای بخرید که گلدهی راحت‌تری داشته باشد و احتمال بیشتری برای تولید گل داشته باشد. هنگام خرید کاکتوس، به دنبال برخی از این گونه ها باشید:



کاکتوس هایی که راحت تر گل می دهند


کاکتوس عید پاک

کاکتوس عید پاک یا ریپسالیدوپسیس با گل های زیبایش– در رنگ های متنوعی عرضه می‌شود و معمولاً در زمان خرید شکوفه می‌دهند. گل‌های آن از قرمز، سفید، نارنجی، هلویی، بنفش و صورتی متفاوت است. برای ماندگاری جوانه ها، آنها به دمای سردتر و ساعات طولانی تری تاریکی نیاز دارند.



کاکتوس عید پاک


گارنت کاکتوس

گارنت یا کاکتوس کوتوله از جنس کاکتوس Rebutia - این کاکتوس ها پرورش یافته های سرسختی هستند که با مراقبت مناسب به راحتی گل می دهند. آنها دارای یک گل بزرگ و رنگی روشن هستند که از آرئول ها به وجود می آید. گل ها معمولا در اطراف قسمت پایین ساقه ها یافت می شوند.



گارنت کاکتوس


کاکتوس کریسمس

کاکتوس کریسمس یا زیگوکاکتوس - یکی از تنها کاکتوس های موجود در لیست ما هستند که به طور طبیعی در محیط های خشک رشد نمی کنند اما به طور طبیعی در جنگل های بارانی برزیل یافت می شوند. آبیاری این کاکتوس ها بیشتر از انواع دیگر اهمیت دارد. همچنین، هنگامی که به نظر می رسد که شکوفه ها در شرف باز شدن هستند، باید از آبیاری مناسب اطمینان حاصل کنید و گیاه را خنک نگه دارید.



کاکتوس کریسمس


پینکوشن کاکتوس

کاکتوس Pincushion از خانواده Mammillaria - این گیاهان کاکتوس دارای گل های قیفی شکل با طیف گسترده ای از رنگ ها مانند قرمز، زرد، صورتی، سفید و سبز هستند. گل‌ها بعداً به میوه‌هایی با رنگ قرمز تبدیل می‌شوند که شبیه توت هستند یا درازتر هستند.



پینکوشن کاکتوس


نوتو کاکتوس

نوتوکاکتوس یا کاکتوس توپی – برای تشویق گلدهی، اجازه دهید گیاه در زمستان از یک دوره سرما ( دمای ۱۲ تا ۱۳) لذت ببرد و آبیاری را به طور چشمگیری کاهش دهید.ممکن است شما بخواهید به آبیاری دوره ای گیاه ادامه دهید اما این کار باعث می شود زمان خواب را برای آنها فراهم نکنید.



نوتو کاکتوس
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.