فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶         
  

گوجه‌فرنگی‌های خانگی بهترین هستند و اگر اولین تاریخ کاشت خود را از دست داده‌اید، احتمالاً از خود می‌پرسید که چقدر دیر می‌توانید گوجه‌فرنگی بکارید تا هنوز برداشت داشته باشید. بنابراین در این مطلب، تمام جزئیات ضروری را بررسی خواهیم کرد! چه تاریخ کاشت اول خود را از دست داده باشید، چه گوجه فرنگی های فعلی شما به خوبی رشد نمی کنند، یا فقط می خواهید قبل از پایان فصل رشد یک برداشت عالی دیگر داشته باشید، بیایید ببینیم آیا هنوز هم می توانید بکارید.
کاشت دیر هنگام گوجه فرنگی - فوت و فن های باغبانی
کاشت دیر هنگام گوجه فرنگی - فوت و فن های باغبانی

چقدر دیر می توان گوجه فرنگی کاشت؟

این بستگی به شرایط مختلف دارد. اما دو عامل مهم روزهای تا رسیدن به بلوغ و اولین تاریخ یخبندان ِ شما هستند. بنابراین، ابتدا باید اولین تاریخ یخبندان خود را جستجو کنید، سپس روزهای بلوغ را برای گونه ای که می خواهید بکارید، جستجو کنید. اگر روزهای تا رسیدن کمتر از تعداد روزهایی که تا اولین یخبندان شما فاصله دارد، باز هم می توانید بکارید.



چقدر دیر می توان گوجه فرنگی کاشت؟


تعیین تاریخ کاشت

به عنوان مثال، اگر میانگین اولین تاریخ سرمازدگی شما 10 آذر است و می خواهید گوجه فرنگی زودرس را بکارید، 60 روز پس از نشاء آماده برداشت هستند. توجه داشته باشید که روزهای بلوغ از روز کاشت بذر گوجه فرنگی نیست، بلکه از روزی است که نشاها را انتقال می دهید. این بدان معناست که می‌توانید تا 9 مهر پیوند گوجه‌فرنگی زودرس را بکارید. اما یک نکته مهم این است که گوجه فرنگی برای مدت طولانی به تولید خود ادامه می دهد. بنابراین اگر بخواهید در آخرین تاریخ ممکن قبل از اولین یخبندان بکارید، زمان کافی قبل از شروع یخبندان برای برداشت بیشتر نخواهید داشت. بنابراین پیشنهاد می‌کنم آخرین تاریخی را که می‌توانید بکارید، مشخص کنید، سپس یک ماه دیگر به عقب برگردید تا مطمئن شوید زمان برداشت طولانی‌تری دارید.



تعیین تاریخ کاشت


انواع مقاوم به بیماری را انتخاب کنید

انتخاب واریته های مقاوم به بیماری برای کاشت در اواخر فصل بسیار مهم است، از بین همه سبزیجات، گیاهان گوجه فرنگی اغلب مستعد ابتلا به بیماری هستند.بنابراین انتخاب گونه‌های مقاوم به بیماری، نگرانی کمتری برای شما ایجاد می‌کند. گونه های هیبریدی مقاومت بیشتری در برابر بیماری دارند .چند گزینه عالی عبارتند از: Early Girl Celebrity Juliet Hybrid



 انواع مقاوم به بیماری را انتخاب کنید


گونه های زودرس را انتخاب کنید

نکته مهم دیگری که باید در نظر داشته باشید برای بهترین نتیجه در کاشت در اواخر فصل، انتخاب گونه های سریع یا زودرس است. بلوغ برخی از واریته‌ها تا 100 روز طول می‌کشد، اما برخی دیگر فقط 50 روز طول می‌کشد. بنابراین انتخاب واریته‌هایی با سریع‌ترین روز تا رسیدن بسیار مهم است، به‌ویژه اگر زمان زیادی تا اولین یخبندان خود ندارید.



 گونه های زودرس را انتخاب کنید


معرفی گونه های زود رس

در اینجا چند نوع گوجه فرنگی با رشد سریع آورده شده است: Sungold - این رقم خوشه هایی از گوجه فرنگی گیلاسی طلایی تولید می کند و در 57 روز بالغ می شود. Early Girl - این گیاهان گوجه فرنگی در حدود 60 روز میوه رسیده را خواهند داشت. آنها طعم بسیار خوبی دارند و همچنین بسیار مقاوم در برابر بیماری هستند. Goliath Hybrid - این نوع می تواند در حدود 65 روز میوه آماده برداشت داشته باشد و به چند بیماری رایج مقاوم است.



معرفی گونه های زود رس
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.