فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱         
  

آیا شما از طرفداران توت قرمز هستید؟ چه شما علاقه‌مند به باغبانی باشید که به دنبال گل‌های کمیاب هستید یا به دنبال بهترین‌ها برای رشد در قطعه کوچک بهشت ​​سبز در حیاط خلوت خود هستید یا فقط یک عاشق سرسخت توت قرمز، کنجکاوی در مورد انواع مختلف آن طبیعی است. بنابراین، اگر در مورد انواع توت ها کاملا آماتور هستید، نگران نباشید، ما شما را با انواع مختلف توت قرمز همراه با جزئیات آشنا می کنیم :
آشنایی با انواع توت قرمز - فوت و فن های باغبانی
آشنایی با انواع توت قرمز - فوت و فن های باغبانی

انواع توت قرمز

آیا شما از طرفداران توت قرمز هستید؟ اگر شما علاقه‌مند به باغبانی باشید و به دنبال گل‌های کمیاب هستید یا به دنبال بهترین‌ها برای رشد در قطعه کوچک بهشت ​​سبز در حیاط خلوت خود هستید یا فقط یک عاشق سرسخت توت های قرمز، کنجکاوی در مورد انواع مختلف آن طبیعی است.دو دسته کلی از توت های قرمز وجود دارد ، یکی که روی درخت رشد می کند و دومی که روی درختچه ها رشد می کند. تضاد درخشان رنگ قرمز پر رنگ در برابر سبز روشن چنان جلوه زیبایی به باغ شما می دهد که می تواند باعث جلب توجه شود .وقتی صحبت از شناخت انواع توت قرمز به میان می آید، معمولاً بررسی و تجزیه و تحلیل نوع برگ درختچه یا درخت، شکل، بافت و رنگ گل و بدیهی است که تنه آن انجام می شود. بنابراین، اگر در مورد انواع توت ها کاملا آماتور هستید، نگران نباشید، ما شما را با انواع مختلف توت قرمز همراه با جزئیات آشنا می کنیم :



انواع توت قرمز


توت مار

توت مار با ظاهر و بافت توت فرنگی واقعی، اغلب توت فرنگی هندی و توت فرنگی زینتی نامیده می شود. با این حال، آنها توت واقعی نیستند. میوه قرمز و سفید تولید شده شبیه توت و خوراکی است. این گیاه چند ساله میوه ای است که بافت گوشتی و آبدار و طعمی شیرین دارد. از آنجایی که گیاهی چند ساله است، فواید پزشکی متعددی دارد و با قدرت شفابخش طبیعی خود می تواند در درمان بیماری های پوستی استفاده شود. همچنین برای درمان مسائلی مانند بدن درد، التهاب، بیماری های قلبی و غیره شناخته شده است. یکی از مواردی که باید در نظر داشت این است که هیچ آماتوری نباید بدون نظارت متخصص از آن برای اهداف درمانی استفاده کند. توت ها اگر به مقدار مناسب استفاده نشوند می توانند برای بدن شما سمی باشند.



توت مار


تمشک

صحبت از توت قرمز و عدم ذکر تمشک امکان پذیر نیست. تمشک به خاطر انواع توت های آبدار شیرین با بافت خمیری نرم معروف است، همچنین سرشار از ویتامین C، E، آنتی اکسیدان ها و چندین ماده معدنی دیگر است که برای بدن شما بسیار مفید است. به غیر از طعم شیرین و لذیذ و مواد معدنی و ویتامین‌ها، فواید سلامتی متعددی مانند کمک به دیابت، پیشگیری از سرطان، ارتقای سلامت چشم‌ها و پیشگیری از سرطان دارند.



تمشک


کرن بری

کرن‌بری یا توت خرس، یک میوه قرمز رنگ، که معمولا به صورت تازه مصرف می‌شود خواص منحصربفرد و خارق العاده‌ای را در خود پنهان کرده است که هر کسی از آن اطلاع ندارد، اما در ترشی و مربا و بصورت میوه از آن استفاده می‌نمایند. کرن بری، جزء دسته میوه‌های ناشناخته قرار نمی‌گیرد و تنها کمی نامش نا آشناست و شبیه همان زغال‌اخته خودمان است که طرفداران بی شماری را شیفته خود کرده است.علت طعم بسیار تیز و ترش، به ندرت این گیاه را خام مصرف می کنند. از این رو معمولا از آبمیوه کرنبری به صورت خام استفاده می شود که اغلب هم طعم آن به کمک شیرین کننده های مصنوعی متعادل سازی خواهد شد. کرنبری‌ها در خاک باتلاقی اسیدی سرتاسر مناطق خنک نیم‌کره شمالی می‌رویند.



کرن بری


کرن بریز بوش

با بوته بلند به دلیل شباهت قابل توجهی که به کرن بری دارد، به این نام خوانده می شود، حتی اگر اینطور نباشد. با این حال، این دو گیاه کاملاً متفاوت هستند. این گیاه با بوته های بلند در ماه ژوئن دسته هایی از گل های سفید را در کنار برگ های سبز سه لوبی با بافتی براق تولید می کنند و در طول پاییز به زرد نارنجی تبدیل می شوند. میوه تقریباً در ماه اوت می رسد، با بافتی نرم و آبدار، به رنگ قرمز روشن و هسته مرکزی با دانه ها، بسیار شبیه به زغال اخته. آنها معمولاً در مرباها، ژله ها و آب میوه استفاده می شوند و طعمی مانند زغال اخته اصلی دارند و همچنین اغلب به عنوان جایگزینی برای کرن بری استفاده می شوند.



کرن بریز بوش


لینگون بری

مورد صحرایی قرمز که به نام سیاه دار سرخ و لینگون بری هم شناخته می شود یکی از انواع توت های قرمز است که طعم آن شبیه به کرنبری (توت خرس) بوده اما به اندازه آن ترش نیست. مورد صحرایی قرمز به دلیل مقادیر بالای آنتی اکسیدان ها و ارزش غذایی بالایی که دارد برای لاغری و کاهش وزن و سلامت قلب مفید می باشند.



لینگون بری


زغال اخته

زغال اخته درختچه ای از جنس کورنوس است که ارتفاع آن تا حدود 4 تا 6 متر نیز می رسد. برخی ارقام درخت زغال اخته خزان پذیر و برخی دائم سبزند، برگ هایش متناوب و بیضی شکل با حاشیه های ساده است. گلدهی درخت زغال اخته در اردیبهشت انجام می شود. این گیاه گل آذین چتری ساده ای دارد و در پایین هر گل آذین دارای 4 براکته است. میوه زغال اخته قرمز رنگ است و درونش هسته ای به اندازه یک تا 1.5 سانتی متر دارد. طعم زغال اخته ملس است و زغال اخته به خوبی در هر سه قاره بزرگ آسیا، اروپا و آمریکا رشد می کند.زغال اخته آنتی اکسیدان ها، عوامل ضد التهاب، اسیدها ی آلی و ترکیبات پلی فنولیک ، همراه با مقادیر زیاد ویتامین ث و فیبر رژیمی، دارند . این ترکیبات فعال زیستی با هم بدن را از فشارهای مختلف التیام می بخشند.



زغال اخته


خاس (آیلکس)

گیاه خاس با نام علمی (Ilex aquifolium) گیاهی است از تیره خاسیان ارتفاع آن به یک تا پنج متر می رسد. این گیاه دارای برگ های سبز رنگ همیشگی با طول عمر بالای ۵ سال می باشد. برگ های آن چرم مانند، براق و تخم مرغی شکل است که سطح رویی برگ ها سبز تیره و سطح زیرین آن سبز روشن می باشد. همچنین این گیاه دارای گل های درشت سفید یا صورتی رنگی می باشد که در فاصله اردیبهشت تا خرداد گل می دهد. میوه راج به اندازه آلبالو و قرمز رنگ و دارای سه تا پنج هسته است و طعم تندی دارد.



خاس (آیلکس)


هفت کول

درختچه هفت کول در اروپا، افریقای شمالی و آسیا پراکندگی دارد. در ایران نیز در منطقه وسیعی از جنگل های شمال یافت می گردد. گل های سفید رنگ آن، بوی ملایم دارند و در فاصله اواخر فروردین تا اوایل خرداد در گیاه ظاهر می شوند. میوه آن گوشت دار، بیضوی مسطح، ۷ تا ۸ میلی متر و در آغاز به رنگ سبز است ولی تدریجا قرمز و نهایتا سیاه رنگ می شود .این میوه ها سمی هستند.میوه زمانی که کاملا رسیده و رنگ سیاه و مختصری تخمیر حاصل نموده باشد، طعمی ملایم دارد و می تواند به مصارف درمانی برسد. مصرف خوراکی ندارد.



هفت کول
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.