فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  

درختان زیتون شما را به یاد نشستن در یک رستوران مدیترانه ای می اندازد. درختی که به ظاهر باستانی و با برگ های نقره ای پوشیده و ظاهر باستانی دارد، میوه های زیبایی به نام زیتون می دهد. ظاهر برازنده و در عین حال ساده آنها ممکن است کسانی را جذب کند که درختان زیتون را در باغ خود یا در گلدانی داخل خانه خود بیاورند.درختان زیتون جوان یا تازه کاشته شده در فضای بیرون باید به طور مداوم آبیاری شوند تا از استقرار درخت اطمینان حاصل شود. همانطور که یک درخت در فضای باز بالغ می شود، سیستم آبیاری قطره ای می تواند رشد ریشه را تشویق کند. مدیریت درختان زیتون سرپوشیده بسیار ساده تر است زیرا می توانید دما و رطوبت آنها را کنترل کنید.
راهنمای آبیاری درخت زیتون ( داخلی و بیرونی) - فوت و فن های باغبانی
راهنمای آبیاری درخت زیتون ( داخلی و بیرونی) - فوت و فن های باغبانی

چگونه درخت زیتون داخلی خود را آبیاری کنیم ؟

گیاهان جدید گلدانی درخت زیتون بسیار حساس هستند و باید با دقت از آنها مراقبت کرد.قبل از آبیاری خاک را چک کنید! بیشتر از انگشت خود برای بررسی لایه بالایی (تقریباً ۲ تا ۳ سانتیمتری) خاک استفاده کنید. اگر خاک با لمس مرطوب است، به گیاه آب ندهید. گیاهان درخت زیتون خاک خیس را دوست ندارند! اطمینان حاصل کنید که خاک به خوبی زهکشی شده است. گیاهان درخت زیتون ترجیح می دهند در خاک های صخره ای و با زهکشی خوب رشد کنند. برای تقلید از زمین های خشک و با زهکشی خوب در مدیترانه، می توانید مقدار زیادی کمپوست، مقداری ماسه، شن، یا سنگ در انتهای گلدان اضافه کنید و قبل از کاشت درخت زیتون به درستی مخلوط کنید.اطمینان حاصل کنید که سنگ ها یا سنگریزه ها در ته گلدان در گلدانی با سوراخ های زهکشی کافی قرار می گیرند.



چگونه درخت زیتون داخلی خود را آبیاری کنیم ؟


درخت زیتون را کاملا آبیاری کنید

آب کم یا زیاد می تواند برای همیشه به درختان زیتون آسیب برساند و در نهایت به زوال درخت منجر شود. اگر گیاه جوان یا تازه گلدانی است، درختان زیتون باید هر 5 روز یکبار یا زمانی که لایه سطحی خاک (2.5 سانتیمتر) خشک شد، به طور کامل آبیاری شود. اگر راحت نیستید انگشت خود را در خاک فرو کنید ، می توانید از رطوبت سنج نیز استفاده کنید. اگر خاک مرطوب است ، باید از آبیاری درخت زیتون خودداری کنید زیرا ممکن است گیاه در خطر پوسیدگی باشد.



درخت  زیتون را کاملا آبیاری کنید


آبیاری درخت زیتون داخلی در مناطق سرد

اگر در منطقه‌ای زندگی می‌کنید که زمستان‌های آن بسیار سرد است و احتمال یخبندان است، سعی کنید درخت زیتون خود را در یک پنجره رو به جنوب قرار دهید، اما نه خیلی نزدیک به پنجره، به یاد داشته باشید که دمای سرد و گرم می تواند مستقیماً از پنجره ها تابش کند.مطمئن شوید که در فصل زمستان در آبیاری زیاده روی نکنید رطوبت زیاد در زمستان برای درختان زیتون خوب نیست !هر بار که وسوسه می شوید گیاه را آبیاری کنید، ابتدا خاک را بررسی کنید! گیاه شما می تواند آب کم را تحمل کند، اما نمی تواند آب بیش از حد را تحمل کند. قبل از تصمیم به آبیاری، از انگشت خود یا رطوبت سنج برای بررسی رطوبت خاک استفاده کنید.



آبیاری درخت زیتون داخلی در مناطق سرد


درخت زیتون به محیط مرطوب نیاز ندارد

گیاهان زیتون لزوماً به محیط مرطوب نیاز ندارند. بسیاری دیگر از گیاهان داخلی دوست دارند یک مرطوب کننده ملایم در اطراف آنها وجود داشته باشد تا گیاه را شاداب و شاد نگه دارد. خوشحال خواهید شد که بدانید گیاهان زیتون به این نیاز ندارند. یک آبیاری کامل و خوب نیاز رطوبتی آنها را فراهم می کند.آنها به محیط گرم و خشک مقاوم هستند.



درخت  زیتون به محیط مرطوب نیاز ندارد


آبیاری درختان زیتون در فضای باز

درختان زیتون در فضای باز در مقایسه با گیاهان زیتون داخلی در معرض بسیاری از عناصر آب و هوایی قرار دارند. عوامل زیادی وجود دارد که نحوه و مکان کاشت درخت زیتون را تعیین می کند. برای درختان زیتون تازه کاشته شده، در چند ماه اول آنها را به خوبی آبیاری کنید. به خصوص در ماه های خشک. در صورت امکان، نصب سیستم آبیاری قطره ای برای درخت زیتون تازه کاشته شده را در نظر بگیرید. سیستم آبیاری برای زمانی که در سفر هستید و همچنان زمانی که به یک برنامه آبیاری ثابت نیاز دارید نیز مناسب است. پس از استقرار درخت زیتون، می توانید آبیاری را به هر هفته یک بار آبیاری کاهش دهید. برای اطمینان از زهکشی ، مطمئن شوید که خاک اطراف درخت زیتون شما به خوبی تخلیه می شود. اگر گیاه زیتون در گلدان در داخل خانه رشد کرده است، آن را در عمق مشابهی در بیرون از زمین بکارید. به عنوان یک درخت زیتون جوان، باید به طور مکرر آبیاری شود تا از استقرار آن اطمینان حاصل شود.



آبیاری درختان زیتون در فضای باز


نشانه هایی که نشان می دهد درخت زیتون شما بیش از حد آبیاری شده است

همانطور که قبلاً گفته شد ، درختان زیتون عاشق آب و هوای خشک و نواحی خشک مدیترانه ای هستند.بنابراین، آنها لزوما به آب زیادی نیاز ندارند. اگر متوجه هر یک از موارد زیر شدید، ممکن است بیش از حد درخت زیتون خود را آبیاری کرده باشید : ساقه های ضعیف یا پوسیده ، شما متوجه رشد جدید قابل مشاهده ای نمی شوید ، برگ های پایین شروع به زرد شدن می کنند



نشانه هایی که نشان می دهد درخت زیتون شما بیش از حد آبیاری شده است


نشانه هایی که نشان می دهد درخت زیتون شما کم آبیاری شده است

گرچه گیاهان زیتون می توانند در آب و هوای خشک زندگی کنند، مانند هر گیاه دیگری، برای زنده ماندن و شکوفایی به آب نیاز دارند. آنها به منبع آب ثابت نیاز ندارند، اما از آبیاری خوب لذت خواهند برد. نشانه های آبیاری کم عبارتند از : توقف رشد ، فاصله قابل توجهی بین خاک و لبه گلدان گیاه ، برگ های خشک یا ترد



نشانه هایی که نشان می دهد درخت زیتون شما کم آبیاری شده است
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.