فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶         
  

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چگونه درخت گیلاس پرورش دهید یا اصلاً چرا می خواهید درخت گیلاس پرورش دهید؟ پاسخ به "چرا" این است که درختان گیلاس همیشه جذاب هستند و میوه های مفیدی تولید می کنند.درختان گیلاس بسیار دوست داشتنی هستند - و دارای شکوفه های زیبایی هستند (دلیل برگزاری جشنواره های شکوفه های گیلاس در سراسر جهان هر ساله)، میوه آنها خوشمزه است و این درختان به آسانی رشد می کنند، فقط نیاز به کمی دقت و آگاهی است.درختان گیلاس آفتاب را ترجیح می دهند و در ماه های گرم رشد خوبی دارند. هنگامی که درخت مستقر شود، رشد خود را با فصول تطبیق می دهد، اما زمانی که جوان تر است ممکن است نیاز به مراقبت بیشتری داشته باشد.
مراقبت از درختان گیلاس  در سال های اولیه رشد - فوت و فن های باغبانی
مراقبت از درختان گیلاس  در سال های اولیه رشد - فوت و فن های باغبانی

برای اینکه درخت خود را به خوبی پرورش دهید، آن را در اوایل بهار بکارید تا در طول بهار، تابستان و اوایل پاییز نسبتاً جا بیفتد. اگر در آب و هوای گرم تری زندگی می کنید و زمین یخ زده نیست، می توانید در اواخر زمستان بکارید.اگر زمین در منطقه ای که در آن زندگی می کنید یخ زده است، قبل از کاشت، صبر کنید تا زمین قابل کار شود. همیشه مراقب هشدار یخبندان دیررس باشید. به آب و هوای عمومی منطقه خود توجه داشته باشید و بر اساس آن کاشت را برنامه ریزی کنید.



مراقبت از درختان گیلاس  در سال های اولیه رشد


هنگامی که شما کاشت درخت گیلاس را انتخاب می کنید، باید چند نکته را در نظر بگیرید. یکی اندازه درخت است. درختان گیلاس می توانند تا 10متر و بیشتر ارتفاع داشته باشند.آنها دارای شاخه های گسترده ای ( 3.5-4.5 متر) هستند.این بدان معنی است که شما باید مطمئن شوید که درخت خود را به اندازه کافی دور از درختان دیگر یا گیاهان بزرگتر بکارید تا فضای درخت برای گسترش کامل آن فراهم شود.



مراقبت از درختان گیلاس  در سال های اولیه رشد


نکته دیگری که باید در نظر گرفت سیستم ریشه است. شما نمی خواهید ریشه ها برای هر سازه ای در باغ شما، به خصوص دیوار یا حتی خانه شما، مشکل ایجاد کنند. درختان گیلاس معمولاً سیستم ریشه ای نسبتاً کم عمقی دارند، اما از آنجایی که ریشه ها به دنبال اکسیژن هستند ، به طور قابل توجهی به بیرون رشد می کنند .ریشه های یک درخت گیلاس می تواند در زیر زمین در منطقه ای که حتی گسترده تر از گسترش شاخه ها است پخش شود. بنابراین هنگام انتخاب محل کاشت درخت، باید میزان گسترش درخت را در بالا و زیر زمین در نظر بگیرید.



مراقبت از درختان گیلاس  در سال های اولیه رشد


درختان گیلاس خاکی نرم و با زهکشی خوب و کاملا حاصلخیز را ترجیح می دهند. درختان با میوه های شیرین نیاز به زهکشی بهتری دارند، وقتی درختی را می کارید، خاک باید چند روز مرطوب بماند. این کار خاک را نرم و زهکشی موثر نگه می دارد، اما درخت آب کافی برای جذب خواهد داشت.هنگامی که درختان گیلاس ایجاد می شوند، به آب زیادی نیاز ندارند. با این حال، برای سال اول یا بیشتر، پس از کاشت، باید مطمئن شوید که نهال به طور منظم آبیاری می شود و خاک را مرطوب نگه می دارد .



مراقبت از درختان گیلاس  در سال های اولیه رشد


درختان گیلاس به نور زیادی نیاز دارند، بنابراین مطمئن شوید که درخت خود را در مکانی آفتابی بکارید، جایی که حداقل 6 تا 8 ساعت در روز نور مستقیم خورشید را دریافت کنند.درختان گیلاس کاملا مقاوم هستند و ارقام متفاوتی دارند و یا گونه های آن می توانند دما و شرایط آب و هوایی متفاوتی را تحمل کنند. با این حال، به طور کلی، گیلاس آب و هوای خنک تر و خشک تر را ترجیح می دهد. در واقع، بخشی از چرخه رشد آنها این است که در یک زمستان سرد یک دوره خواب داشته باشند، که در آب و هوای گرمتر و مرطوب به آن نخواهند رسید.



مراقبت از درختان گیلاس  در سال های اولیه رشد
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.