فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶         
  

شنیدن این جمله نسبتاً رایج است که " شما نباید گیاهان آپارتمانی را در اتاق خواب نگه دارید ". این بر این واقعیت استوار است که اکثر گیاهان هنگام خواب، دی اکسید کربن آزاد می کنند و اکسیژن هوا را جذب می کنند. کاملاً درست است که بسیاری از گیاهان آپارتمانی این کار را انجام می دهند. اما واقعیت این است که میزان دی اکسید کربن آزاد شده و اکسیژن جذب شده حداقل است . این بدان معنی است که داشتن گیاهان در اتاق خواب شما کاملاً بی خطر است.
آیا وجود گیاهان در اتاق خواب بی خطر است ؟ - فوت و فن های باغبانی
آیا وجود گیاهان در اتاق خواب بی خطر است ؟ - فوت و فن های باغبانی

یک قدم فراتر می رویم و این موضوع را مطرح می کنیم که در بیشتر موارد، وجود گیاهان در اتاق خواب شما بسیار مفید است و دلایل آن را به شما می گوییم.میز کنار تخت محل مناسبی برای گیاه سانسوریا است. یکی از بهترین گیاهان اتاق خواب که نیاز به مراقبت زیادی ندارد و هم نور غیر مستقیم و هم نور مستقیم خورشید را تحمل می کند.سانسوریا در لیست گیاهان تصفیه کننده هوا نیز جای دارد و بر خلاف گیاهان دیگر در شب اکسیژن تولید می‌کند. سموم موجود در هوای خانه را نیز ‌میتوان از طریق سانسوریا از بین ببرید و یک هوای پاک و فیلتر شده تنفس کنید.



آیا وجود گیاهان در اتاق خواب بی خطر است ؟


در سال 2015 مطالعه ای به بررسی میزان افزایش CO2 در هوا در طول یک دوره شبانه توسط گیاهانی مثل فیکوس ، یوکا و کروتون پرداخت . نتایج این بود که فیکوس آن را 351 پی پی ام ، یوکا 310 پی پی ام و کروتون 84 پی پی ام co2 را افزایش داد. به خاطر داشته باشید که این مقدار کل در یک شب کامل حدود 8 ساعت یا بیشتر بود در مقابل 35000 پی پی ام تولید شده توسط یک انسان در یک بار تنفس ، این میزان بسیار ناچیز است.



آیا وجود گیاهان در اتاق خواب بی خطر است ؟


برای اکثر افراد، اتاق خواب ها فضاهایی آرام و آرامش بخش هستند. و هیچ چیز آرامش‌بخش‌تر از محاصره شدن با گیاهان در جنگل شهری خودتان نیست، به خصوص اگر عاشق گیاهان باشید. به طور کلی، مردم آن‌ها را آرامش‌بخش و آرام‌بخش می‌دانند که می‌تواند سطح استرس را کاهش دهد و خواب عمیق را تشویق کند.گیاهان آپارتمانی خود را در بالای سر خود و محل رفت و آمد با توجه خطر سقوط و تاریکی شب قرار ندهید ، متخصصان فنگ شویی فضای سبز را در اتاق خواب تشویق می کنند، اما هشدار می دهند که گیاهان زیاد می توانند تأثیر معکوس داشته باشند و بر الگوهای خواب شما تأثیر منفی بگذارند.



آیا وجود گیاهان در اتاق خواب بی خطر است ؟


گیاهان می توانند به شدت نحوه حرکت صدا را در هوا تغییر دهند. آنها نمی توانند صدای همسایه های پر سر و صدا یا هر چیز دیگری را "مسدود" کنند، اما همانطور که این مطالعه نشان می دهد ، می توانند با جذب برخی صداها و کاهش طنین و اکو، اتاق را آرام کنند.گیاهان می توانند باعث افزایش سطح رطوبت هوا شوند. یک مطالعه نشان داد که اگر فقط 2٪ از اتاق خواب را با گیاهان پر کنید، می تواند رطوبت نسبی اتاق را تا 5٪ افزایش دهد. این مهم است، زیرا هوای خشک با مشکلات سلامتی منفی در انسان مرتبط است. این مشکلات می تواند خواب راحت شبانه را سخت کند، بنابراین گیاهان آپارتمانی به عنوان مرطوب کننده های طبیعی عمل می کنند.



آیا وجود گیاهان در اتاق خواب بی خطر است ؟


یک مطالعه در سال 1996 نشان داد که چند گیاه در یک اتاق می توانند گرد و غبار را تا حدود 20 درصد کاهش دهند. هر کسی که آلرژی دارد می داند که گرد و غبار چگونه می تواند محرک باشد، بنابراین یافتن راه های طبیعی و آسان برای به حداقل رساندن آن همیشه چیز خوبی است. برخی از محبوب ترین تحقیقات، مطالعه ناسا بود ، که نشان داد گیاهان آپارتمانی در فضاهای کوچک می توانند کیفیت هوای داخل خانه را با جذب و از بین بردن آلاینده های معمولی هوای داخل خانه بهبود بخشند. برخی از بهترین گیاهان موجود در فهرست ناسا عبارتند از : نخل آرکا ، نخل لیدی ، لیلی صلح و گیاه عنکبوتی .



آیا وجود گیاهان در اتاق خواب بی خطر است ؟


بنابر این داشتن گیاهان آپارتمانی در اتاق خواب کاملا بی خطر است. هم در روز و هم در شب.آنها یک مکمل عالی هستند. و منصفانه است که بگوییم مزایای سلامتی، از جمله کاهش سطح استرس و احساس خوبی که می‌توانید به دست آورید (و همچنین افزایش خالص اکسیژنی که در ساعات روز روشن می‌شود) بیش از جبران آن چیزی است که آنها در طول روز انجام می‌دهند.



آیا وجود گیاهان در اتاق خواب بی خطر است ؟
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.