فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱         
  

درخت کنار يکی از درختان بومي مناطق گرمسيری جنوب ايران است که به دليل مقاومت به خشکی و دارا بودن تاتن و ساپونين در اندام های مختلف، اهميت فراوانی در امر جنگل کاری و توسعه پوشش گياهی دارد و نيز به عنوان يک گياه چند منظوره مي تواند مطرح گردد. از سوی ديگر ميوه اين گياه نيز مورد توجه عامه مردم بوده و ميزان مواد غذایی موجود در ميوه کنار با انجام برنامه های به نژادی می تواند ارزش باغبانی آن را افزايش دهد.
نیاز آبی درختان کنار - فوت و فن های باغبانی
نیاز آبی درختان کنار - فوت و فن های باغبانی

کنار درختی است که مقاوم به خشکی می باشد و ریشه های عمیق ، آن را قادر می سازد تا در شرایط استرس رطوبتی شدید و حتی در زمانیکه خاک سطحی کاملاً خشک شود زنده بماند. گونه Ziziphus Nummularia حتی در مناطق دارای بارندگی سالانه کمتر از ۱۰۰ میلی متر در سطح وسیعی گسترش یافته است . کنار درختی است که تحمل به آلودگی کِنار جاده ها را دارد و یا حتی بعد از آتش سوزی ، اکثر گیاهان کنار در طول سه ماه جوانه می زنند.



نیاز آبی درختان کنار


هرچند که کنار درختی مقاوم به خشکی است؛ اما آب از عوامل مهم تعیین‌کننده میزان باردهی و کیفیت محصول در مناطق خشک‌سالی می باشد .با شروع فصل بارندگی کنار شروع به رشد رویشی می‌کند که بیشترین نیاز آبی کنار در مرحله میوه دهی (آبان و آذر) می‌باشد. در مرحله شکوفه دهی عملیات آبیاری باید متوقف گردد زیرا گل‌ها ریزش می‌کنند، با این وجود ماهی یک‌بار آبیاری سبب افزایش اندازه میوه‌ها و کیفیت آن‌ها می‌گردد.



نیاز آبی درختان کنار


نهال بذری یا نهال‌های پیوندی کنار را در فصل بهار یا پائیز می‌توان کشت نمود، در مناطق خشک هم‌زمان با آغاز دوره بارندگی است.آبیاری نهال ها به گونه ای است که نهال‌ها بلافاصله پس از کشت آبیاری باید شوند. آبیاری معمولاً با فواصل ۲ یا ۳ روز برای دو ماه اول بعد از کاشت توصیه می‌گردد.کنترل علف‌های هرز و استفاده از مالچ مانند برگ خشک درخت ـ گراس ها ـ خاک اره ـ پوشش‌های پلاستیکی و ماسه می‌تواند در حفظ رطوبت خاک مؤثر باشد.



نیاز آبی درختان کنار
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.