فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز سه شنبه ۱۴۰۳/۱/۲۸         
  

این گیاه تمام زیبایی ها و مقاومت هایش در معرض آفت ها حساس می باشد. بیماری ها و مشکلات زیادی وجود دارد که ممکن است گیاه فیکوس بنجامین شما را درگیر کند. مثلا ممکن است زرد شدن برگ گیاه فیکوس بنجامین را تجربه کنید و یا پژمرده شدن گیاه بنجامین خود را مشاهده کنید. شاید هم قهوه ای شدن نوک برگ های فیکوس بنجامین را شاهد باشید.در ادامه به برخی از مشکلات و بیماری های گیاه بنجامین به اختصار اشاره شده است.
آفات و بیماری های گیاه بنجامین - فوت و فن های باغبانی
آفات و بیماری های گیاه بنجامین - فوت و فن های باغبانی

کنه قرمز باعث ایجاد چیزی شبیه تار عنکبوت در زیر برگ ها بوده و می توان آن را با محلول های خانگی ( محلول آب و صابون و یا مایع ظرف شویی و چند قطره روغن مایع )حشره کش های نفوذی و یا سموم کنه کش از بین برد.



آفات و بیماری های گیاه بنجامین


زخم های پنبه ای پشت برگ ها و روی ساقه نشان دهنده ی آفتی به نام شپشک آردی است که با سم کونفیدور درمان خواهد شد.رنگ پریدگی برگ ها و لکه ها قهوه ای در زیر برگ و ساقه با استفاده از پنبه آغشته به سم حشره کش نفوذی تا حد زیادی رفع خواهد شد.



آفات و بیماری های گیاه بنجامین


لکه های پهن آبکی و سیاه نشان دهنده حمله قارچ ها به گیاه است.آبیاری زیاد گیاه بنجامین سبب بروز این لکه ها و قارچ گرفتن گیاه می‌شود. برای حل این مشکل تا خشک شدن کامل خاک آبیاری را متوقف کنید و با اسپری رقیق آب و صابون برگ ها را اسپری کنید. در صورت زیاد بودن قارچ ها بهتر است از قارچ کش استفاده کنید.سمپاشی را هر دو هفته یکبار تکرار کنید تا علائم از بین بروند.



آفات و بیماری های گیاه بنجامین


بیماری گال طوقه ؛این بیماری ، یک بیماری باکتریایی است که باعث می شود ساقه ها ، رگبرگ ها و ریشه های برگ متورم شود که با گذشت زمان به اصطلاح “چوب پنبه ای” می شوند. نکته اصلی این عفونت اغلب اتصال ساقه اصلی به ریشه است. اگرچه این بیماری کشنده نیست اما می تواند باعث تغییر شکل جدی گیاهان فیکوس بنجامین شود و حتی ممکن است به گیاهان دیگر نیز درصورتی که ارتباط لمسی بوجود بیاید ، سرایت کند.قطع قسمت های آلوده و ضدعفونی با قارچ کش های حاوی مس جهت درمان می تواند موثر باشد.



آفات و بیماری های گیاه بنجامین
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.