فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶         
  

قارچ کش های موجود در فروشگاه ها می توانند بسیار گران باشند و بسیاری از آنها حاوی مواد شیمیایی هستند که برای سلامتی یا محیط زیست شما مفید نیستند. درمان های موثر و ایمن را به راحتی می توانید در خانه تهیه کنید و در هزینه های شما صرفه جویی زیادی داشته باشند. شما به مواد خاصی نیاز ندارید. در واقع، شما احتمالاً در حال حاضر تمام آنچه را که نیاز دارید در کمد خود دارید. شما می توانید از اکثر اسپری های قارچ کش خانگی روی گیاهان زینتی، سبزیجات، سبزی ها و گیاهان زینتی خود استفاده کنید .
آشنایی با قارچ کش های خانگی  - فوت و فن های باغبانی
آشنایی با قارچ کش های خانگی  - فوت و فن های باغبانی

کپک پودری درد سر بزرگی برای همه باغبانان است. به گیاهانی مانند خیار، کدو، خربزه، کدو سبز و کدو تنبل، گل رز، سیب و بسیاری دیگر آسیب می زند. به عنوان یک لایه پودری و خاکستری روی برگ های گیاهان شما قابل تشخیص است. نه تنها جذاب نیست، بلکه در نهایت گیاهان را ضعیف کرده و از بین می برد. 4 قاشق چایخوری جوش شیرین 1 قاشق چایخوری صابون ملایم 1 گالن آب ، تهیه کنید ، همه مواد را با هم مخلوط کرده و در یک بطری اسپری بریزید. تمام برگ های آلوده را از بالا و پایین اسپری کنید، مطمئن شوید که مایع آنقدر غلیظ است که از برگ ها می چکد. کل گیاه را اسپری کنید، نه فقط برگ های آلوده را، زیرا حتی اگر نتوانید قارچ را ببینید، ممکن است مخفی شده باشد. این قارچ کش برای لکه های سیاه روی گل رز مناسب است.



آشنایی با قارچ کش های خانگی


گوجه فرنگی یکی از آن گیاهانی است که اکثر ما دوست داریم پرورش دهیم ، اما اغلب مستعد ابتلا به بیماری های قارچی مانند سوختگی زودرس، سوختگی دیررس، کپک برگ، پژمردگی فوزاریوم و غیره است. 1 عدد سیر 2 قاشق غذاخوری روغن کانولا 4 عدد فلفل تند آب یک لیمو ،این مواد را با هم مخلوط کرده و یک شب در یک سطل قرار دهید. روز بعد، مخلوط را از صافی یا پارچه پنیر صاف کنید تا تمام مواد جامد از بین برود. 4 قاشق غذاخوری از این مخلوط را به یک گالن آب در یک بطری اسپری اضافه کنید. زمانی که علائم بیماری قارچی را مشاهده کردید، هر دو قسمت بالا و پایین برگ ها را سمپاشی کنید.



آشنایی با قارچ کش های خانگی


سرکه سیب

سرکه سیب : این ماده ساده طی سال‌ها تعدادی از گیاهان من را از بیماری‌های قارچی مختلف نجات داده است. به سادگی 4 قاشق غذاخوری سرکه سیب را به یک گالن آب اضافه کنید. این مخلوط را در اوایل روز اسپری کنید تا اسید و آفتاب شاخ و برگ را نسوزاند. این اسپری برای بیماری اسکب، لکه سیاه، لکه برگی و کپک مفید است و برای استفاده هر چند هفته یکبار به عنوان اسپری پیشگیرانه مناسب است.



سرکه سیب


آسپیرین

آسپیرین : داروی شگفت‌انگیز که قرن‌ها به مردم کمک کرده است، در باغ نیز شگفت‌انگیز است. من نسبت های زیادی از این اسپری قارچ کش را دیده ام، اما از طریق آزمون و خطا، دریافتم که این دستور بهترین نتیجه را می دهد. 1 عدد آسپرین 4 لیوان آب ، آسپرین را به صورت پودر در آورده و به آب اضافه کنید. در طول فصل رشد هر دو هفته یکبار به طور آزاد روی گیاهان خود اسپری کنید. این یک مخلوط خوب برای اسپری کردن هر دو هفته یا بیشتر به عنوان پیشگیری است.قبل از اینکه کل گیاه خود را با مخلوط خانگی خود بپوشانید، کمی روی چند برگ اسپری کنید تا ببینید آیا عوارض جانبی دارد یا خیر. اگرچه این ترکیبات طبیعی هستند ، اما برخی از مخلوط ها کاملاً قوی هستند.



آسپیرین
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.