فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶         
  

کود آبی ممکن است یکی از محبوب ترین کودها برای باغ ها و چمن های ما باشد. این ماده شیمیایی به گیاهان در تامین تغذیه کمک می کند زیرا باعث رشد می شود. استفاده از کود آبی با این حال بحث برانگیز است زیرا در گروه کودهای صنعتی قرار دارد و بنابراین نباید در باغ های اکولوژیکی کاربرد داشته باشد. به خصوص باغ هایی که کودکان و حیوانات خانگی در آن رفت و آمد می کنند نباید با مواد حاوی نیترات کوددهی شوند. آبی باعث رشد می شود و بنابراین کمک مهمی برای باغبان سرگرمی است. بسیاری از خاک‌های مناطق ما نمی‌توانند مقدار کافی مواد مغذی مورد نیاز برای رشد و سرسبز ی چمن را تامین کنند. هر باغبانی باید خودش تصمیم بگیرد که آیا استفاده ازکود آبی واقعاً ضروری است یا خیر، زیرا بستگی زیادی به شرایط خاک دارد.
زمان استفاده از کود آبی برای چمن - فوت و فن های باغبانی
زمان استفاده از کود آبی برای چمن - فوت و فن های باغبانی

کود آبی ممکن است یکی از محبوب ترین کودها برای باغ ها و چمن های ما باشد. این ماده شیمیایی به گیاهان در تامین تغذیه کمک می کند زیرا باعث رشد می شود. استفاده از کود آبی با این حال بحث برانگیز است زیرا در گروه کودهای صنعتی قرار دارد و بنابراین نباید در باغ های اکولوژیکی کاربرد داشته باشد. به خصوص باغ هایی که کودکان و حیوانات خانگی در آن رفت و آمد می کنند ،نباید با مواد حاوی نیترات کوددهی شوند.کود آبی باعث رشد می شود و بنابراین کمک مهمی برای باغبان است. بسیاری از خاک‌های مناطق ما نمی‌توانند مقدار کافی مواد مغذی مورد نیاز برای رشد و سرسبز ی چمن را تامین کنند. هر باغبانی باید خودش تصمیم بگیرد که آیا استفاده ازکود آبی واقعاً ضروری است یا خیر، زیرا بستگی زیادی به شرایط خاک دارد.



زمان استفاده از کود آبی برای چمن


قبل از کود دهی ،گرفتن نمونه خاک و ارسال آن به آزمایشگاه ایده آل است:نمونه خاک را در پاییز بگیری، چاله هایی به عمق ریشه ها در چمن حفر کنید،نمونه بردارید، نمونه ها را در یک سطل قرار دهید و با هم مخلوط کنید.(بطری 500 گرم )و آن را به آزمایشگاه ارسال نمایید.آزمایشگاه کیفیت خاک را با توجه به محتوای غذایی آن آزمایش می کند تا باغبان بداند که آیا نیاز به استفاده از کود آبی به عنوان کمک دارد یا خیر؟ اگر چمن زمین شما همیشه رنگ پریده به نظر می رسد، کود می تواند با این توسعه مقابله کند. این کود حاوی مواد معدنی و عناصر کمیاب است که از طریق ریشه توسط گیاهان جذب می شود. به دلیل غلظت بالای مواد مغذی، کود آبی فقط باید در مناطق باز استفاده شود.



زمان استفاده از کود آبی برای چمن


مناطق ما، اگر چمنی به رنگ سبز شاداب بدرخشد و عاری از هرگونه لکه قهوه ای باشد، برچسب زیبایی به آن داده می شود. خزه و علف های هرز نباید شانسی داشته باشند زیرا بر رشد بی عیب و نقص علف تأثیر منفی می گذارند.کود آبی ،یک کودعالی برای همه این ویژگی ها است و مستقیماً از آزمایشگاه خارج می شود. تولید آن ارزان است و فقط چند روز طول می کشد تا اثربخش شود تا باغبان مجبور نباشد برای دیدن نتایج خوب مدت زیادی منتظر بماند.در عین حال باید باید به استفاده صحیح توجه کرد زیرا در صورت استفاده طولانی تر خاک می تواند ویژگی های آن را کاملاً تغییر دهد. در این مورد استفاده از کود توصیه نمی شود زیرا شرایط عالی را برای رشد علف های هرز در خاک غنی از مواد مغذی ایجاد می کند.



زمان استفاده از کود آبی برای چمن


ترکیبات کود شامل ، نیتروژن (N) فسفر (P) پتاسیم (K) در صورت لزوم منیزیم (Mg) و گوگرد ((S) است. ترکیب مواد مغذی مربوطه ممکن است متفاوت باشد، اما بسته به تولید کننده و تنوع. محصول استاندارد در انواع با 12 درصد نیتروژن (به صورت نیتروژن نیتروژن و نیتروژن آمونیوم)، 12 درصد فسفات و 17 درصد پتاسیم عرضه می شود. علاوه بر این، 2٪ منیزیم به مخلوط اضافه می شود. سایر ترکیبات شامل نسبت 14+7+17+2 یا 21+5+10+3+6 است. رنگ سبز شاداب است. نیتروژن مهمترین ماده برای درخشش بیرونی چمن است.از طرف دیگر فسفر از ریشه های چمن مراقبت می کند. رشد و پیوند ریشه ها توسط فسفر تقویت می شود، علاوه بر این، انرژی را برای چمن تامین می کند. پتاسیم به عنوان سومین ماده باعث تقویت می شود. باعث افزایش انعطاف پذیری تیغه های چمن می شود و آنها را در برابر بیماری ها، یخ زدگی یا خشکی تقویت می کند.



زمان استفاده از کود آبی برای چمن


محدوده زمانی ممکن برای کود دهی از اواخر زمستان ، آبان ماه است. با این حال، تامین مواد مغذی به چمن، به ویژه در فصل بهار، منطقی است.در گرما کود ندهید. اگر چمن در تابستان به کود نیاز داشته باشد، به هر قیمتی شده باید یک هفته با قرار گرفتن در معرض آفتاب کم صبر کنید. در غیر این صورت ممکن است چمن بسوزد. علاوه بر آن باید ساعات عصر را برای کود دهی و همچنین آبیاری کافی انتخاب کنید. شما باید چمن را در دوره های گرم و خشک به طور منظم در طول صبح و عصر آبیاری کنید.



زمان استفاده از کود آبی برای چمن
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.