فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶         
  

آفات اصلی در صنعت باغبانی می توانند سرما را به راحتی تحمل کنند و در گلخانه های گرم نشده درطول فصل زمستان نیز زنده بمانند.کنه عنکبوتی دو نقطه ای ( Tetranychus urticae ) به راحتی در ماه های سرد روی زمین و درختان اطراف آن به سر می برد. تخم‌های مگس سفید گلخانه‌ای ( Trialeurodes vaporariorum ) می‌توانند چندین روز در نقطه انجماد مقاومت کنند. تریپس ها در شکاف ها و شکاف ها و روی زمین، در بقایای گیاهی زمستان گذرانی می کنند. متأسفانه، نمی توانید روی سرما برای از بین بردن آفات گلخانه خود حساب کنید.مهم است که قبل از شروع فصل جدید همه چیز را در گلخانه خود به دقت تمیز و بررسی کنید. اکثر آفات به راحتی زمستان را روی زمین، در علف های هرز، چین خوردگی در ورقه های پلاستیکی و در پایه ستون ها زنده می مانند. باکتری ها و سایر عوامل بیماری زا می توانند در بقایای محصول زنده بمانند (به عنوان مثال گال باکتریایی می تواند تا 24 ماه در مواد آلی زنده بماند). ضدعفونی کردن خوب خطر ابتلا به بیماری ها و ارگانیسم های بیماری زا را در طول فصل کاهش می دهد.
ضدعفونی گلخانه قبل از شروع فصل رشد - فوت و فن های باغبانی
ضدعفونی گلخانه قبل از شروع فصل رشد - فوت و فن های باغبانی

منطقه محصول خود را ضد عفونی کنید - با تمیز کردن با صابون یا سایر محصولات تمیز کننده مناسب. یک تمیز کردن خوب اکثر آفات را در محل کار شما (مثلا میز گلدان)، روی زمین و روی سینی ها، سطل ها و ابزار باغبانی شما یا داخل آن از بین می برد.تجهیزات خود را بین استفاده و بین چرخه های کشت استریل کنید تا خطر آلودگی کاهش پیدا کند.محصولاتی که برای ضدعفونی کردن موثر هستند عبارتند از :کلروکس ، آب اکسیژنه ، ایزوپروپیل الکل ، صابون ، سفید کننده کلرChlorine bleach؛ ممکن است برای گلدان یا آپارتمان استفاده شود، اما برای استفاده روی دیوار، نیمکت یا کف توصیه نمی شود. زمانی که کلر به درستی استفاده شود، یک ضدعفونی کننده موثر است و سال هاست که توسط پرورش دهندگان استفاده می شود.



ضدعفونی گلخانه قبل از شروع فصل رشد


محلول سفید کننده کلر و آب کوتاه مدت است و نیمه عمر (زمان لازم برای کاهش 50 درصدی قدرت) محلول کلر تنها دو ساعت است. پس از دو ساعت، تنها نصف کلر موجود در ابتدا وجود دارد. بعد از چهار ساعت، فقط یک چهارم وجود دارد و همینطور ادامه دارد. برای اطمینان از اثربخشی محلول های کلر، باید درست قبل از هر بار مصرف آن را تازه تهیه کرد. غلظتی که به طور معمول استفاده می شود یک قسمت سفید کننده خانگی (5.25 درصد هیپوکلریت سدیم) به 9 قسمت آب است. استحکام نهایی 0.5 درصد را می دهد. کلر خورنده است. استفاده مکرر از محلول های کلر ممکن است برای پلاستیک ها یا فلزات مضر باشد. اشیایی که باید با کلر ضدعفونی شوند نیاز به 30 دقیقه خیساندن دارند و سپس باید با آب شسته شوند. برخی می گویند که آبکشی لازم نیست. سفید کننده باید در مکانی با تهویه مناسب استفاده شود. همچنین باید توجه داشت که سفید کننده برای برخی از گیاهان مانند پوانستیا مضر است.



ضدعفونی گلخانه قبل از شروع فصل رشد


آفات و بیماری های خود را شناسایی کنید - با کاشت گیاهان شاخص آفات دو هفته قبل از کاشت نشاها ، برنامه ریزی کنید.این گیاهان با جذب آفات وجود آفات را در گلخانه شما تایید می کنند. گیاهان شاخص شامل لوبیا (کنه عنکبوتی)، بادمجان (شته و مگس سفید)، گل داوودی (تریپس) و همیشه بهار (تریپس) است. آنها را در جایی قرار دهید که احتمال برخورد با آفات وجود دارد (درب ورودی، تهویه هوا، مناطق گرم و غیره). اگر در این گیاهان آفاتی پیدا کردید، می توانید دوباره ضد عفونی کنید یا تعداد شکارچیان را بر اساس آن تنظیم کنید.از کنه های شکارچی زمینی، که جمعیت آفات را کاهش می دهند وخود را در گلخانه برای فصل مستقر می کنند می توانید استفاده کنید.



ضدعفونی گلخانه قبل از شروع فصل رشد
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.