فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵         
  

درختان تازه کاشته افرا اغلب علائم اولیه استرس را نشان می دهند ، بنابراین ممکن است دلیلی برای نگرانی وجود نداشته باشد . "در پاییز و زمستان ، افرا برگ های خود را از دست می دهد.ریزش برگ ها در این زمان از سال طبیعی است. اگر افرا در یک سال پس از کاشت در بهار یا تابستان برگ نداشته باشد ، جای نگرانی است و بهبود نمی یابد.اگر در فکر این هستید که چگونه از نهال افرا در زمستان مراقبت کنید تا در بهار و تابستان آماده شکوفایی شود ، ادامه مطلب را بخوانید.
نگهداری از نهال افرای تازه کاشته شده - فوت و فن های باغبانی
نگهداری از نهال افرای تازه کاشته شده - فوت و فن های باغبانی

مراقبت از نهال افرا قبل از کاشت درخت آغاز می شود.هنگام انتخاب افرا ، حتماً آن را به طور کامل بررسی کنید. بیش از 120 گونه افرا از جمله افرا قندی ، افرا ژاپنی و افرا برگ بزرگ وجود دارد.در هنگام خرید به نکات زیر حتما توجه کنید :شاخه های سالم ، خمیده (نه شکسته) ، تنه محکم (نباید احساس سبکی یا توخالی داشته باشد)، سیستم ریشه ای قوی بدون پوسیدگی، برگهای تمیز (بدون لکه یا سوراخ ، که ممکن است نشانه قارچ یا آلودگی باشد) ،بوی قوی و خاکی (هیچ چیز فاسد و بدبو نیست).



نگهداری از نهال افرای تازه کاشته شده


نهال خود را در پاییز بکارید و - این بسیار مهم است - پس از بین رفتن برگ های نهال .محل کاشت خود را با دقت انتخاب کنید. سعی کنید نقطه ای سایه دار پیدا کنید. افرا را با تعادل pH مناسب در خاک بکارید. خوشبختانه افرا می تواند در طیف وسیعی از خاکها - از اسیدی تا قلیایی - رشد کند . آنها را از پیاده روها ، لوله کشی و سیستم های سپتیک دور نگه دارید. (در واقع این یک قاعده کلی برای کاشت هر درختی است.یک سوراخ به اندازه کافی برای سیستم ریشه نهال خود حفر کنید. ریشه ها را تا آنجا که ممکن است به طور طبیعی مرتب کنید-یعنی "آنها را دسته نکنید ، نپیچانید ، دو برابر نکنید ، یا خم نکنید.



نگهداری از نهال افرای تازه کاشته شده


یک لایه مالچ به اطراف نهال افرا که تازه کاشته شده اضافه کنید. مالچ را به صورت توده ای در اطراف پایه درخت جمع نکنید، این باعث پوسیدگی در پایه درخت می شود.از قیم برای مقاومت در برابر باد استفاده کنید .در نهایت ، نهال افرا را هرس کنید. شاخه های ناخواسته یا خشک را جدا کنید. درخت را کود دهی نکنید. در بهار زمان زیادی برای این کار وجود دارد.درختان افرا در مناطقی که خاک مرطوب، عمیق و خوب تخلیه شده است، بهترین رشد را دارند. بافت خاک باید خوب تا متوسط باشد. از کاشت درختان افرا در خاک خشک، شنی یا سنگلاخی خودداری کنید. حفظ سلامت خاک کلید رشد درختان بزرگ و افرا است.



نگهداری از نهال افرای تازه کاشته شده
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.