فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵         
  

یک گیاه سخت و مقاوم با برگ‌های سبز و سفید است. این گیاه دارای 70 گونه است که در ساخت انواع دیوار سبز عمودی استفاده می‌شود. بهتر است از آن در مرکز گرین وال استفاده شود زیرا که بیش‌ازحد بزرگ نمی‌شود و زمانی که در مرکز قرار گیرد جلوه خاصی به دیوار می‌بخشد
معرفی گیاهان مناسب جهت پوشش دیوار های سبز - فوت و فن های باغبانی
معرفی گیاهان مناسب جهت پوشش دیوار های سبز - فوت و فن های باغبانی

هوستا

هوستا :یک گیاه سخت و مقاوم با برگ‌های سبز و سفید است. این گیاه دارای 70 گونه است که در ساخت انواع دیوار سبز عمودی استفاده می‌شود. بهتر است از آن در مرکز گرین وال استفاده شود زیرا که بیش‌ازحد بزرگ نمی‌شود و زمانی که در مرکز قرار گیرد جلوه خاصی به دیوار می‌بخشد.



هوستا


پتوس

پتوس: این گیاه یک پهن‌برگ خال‌خالی شکل است که می‌تواند به‌صورت دسته‌ای و یا رونده رشد کند. این گیاه تمایل دارد که به‌صورت آبشاری رو به پایین رشد کند بنابراین بهتر است در لبه‌های بیرونی گرین وال کاشته شود. در ساختارهای کابلی green wall می‌توانید ساقه‌های این گیاه را به طناب بسته و رشد آن‌ها را به سمت بالا هدایت کنید. قرار گرفتن انواع پتوس در کنار هم زیبایی خاصی ایجاد می‌کند.



پتوس


سرخس برگ شمشیری

سرخس برگ شمشیری: این گیاه از نمونه گیاهان مناسب برای دیوار سبز بیرونی می‌باشد. از ویژگی‌های منحصربه‌فرد سرخس این است که دما را معتدل نگه می‌دارد. این گیاه می‌تواند تا 90 سانتی‌متر رشد کند بنابراین بهتر است هرچند وقت یک‌بار هرس شود تا جلوی رشد بقیه پوشش‌های گیاهی را نگیرد.



 سرخس برگ شمشیری


کروتون

کروتون: گیاهی درختچه‌ای مانند با برگ‌های رنگارنگ است که جذابیت Green wall را چند برابر می‌کند. ازآنجایی‌که این گیاه به سمت بیرون گسترش می‌یابد بهتر است در مرکز دیوار سبز قرار گیرد. بهتر است که خیلی نزدیک به هم کاشته نشوند زیرا به‌مرورزمان برگ‌های آن پر می‌شوند. اگر فضای شما به نور کافی دسترسی دارد این گیاه انتخاب مناسبی برای دیوار سبز خواهد بود.



کروتون


گیاه مارانتا

گیاه مارانتا: یکی دیگر از گیاهان مناسب دیوار سبز گیاه مارانتا است. این گیاه برای مناطق سردسیر و خنک بسیار مناسب می‌باشد. مارانتا دارای برگ‌های منقوش و گرد با گلبرگ‌های رنگی است که شب‌ها بسته می‌شوند. هاله‌های رنگی ایجادشده توسط این گیاه در کنار گیاهان دیگر، منظره دل‌فریبی خلق می‌کند. بهتر است برگ‌های آن در فصل پاییز هرس شوند تا دوباره جوانه‌زده و رشد کنند. این گیاه حساس بوده و به مراقبت بیشتری نیاز دارد.



گیاه مارانتا
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.