فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵         
  

سعی کنید قلمه ها را از گیاهان سبز و سالم انتخاب کنید. ابزار برش خود را ضد عفونی کنید و قلمه های انتخابی را برش دهید. قلمه ها را صبح زود که ساقه ها هنوز به خوبی آبرسانی می شوند تهیه کنید. قلمه ها را از انتهای ساقه ببرید .
نحوه ی تکثیر گیاه به روش قلمه - فوت و فن های باغبانی
نحوه ی تکثیر گیاه به روش قلمه - فوت و فن های باغبانی

از سری دوم برگ ها و محل گره قلمه رامستقیم برش دهید. سپس ، دسته دوم برگها را برداشته و قلمه را به آرامی روی یک سطح تمیز ، خنک و خشک قرار دهید.قلمه های خود را جمع کرده و ساقه های آنها را به هورمون ریشه زایی آغشته کنید.



نحوه ی تکثیر گیاه به روش قلمه


برای ریشه دار کردن قلمه ها بهتر است از پرلیت 2 میلیمتری استفاده شود. پرلیت دارای این مزیت است که می تواند به مدت زیادی آب را در خود نگهدارد. در این صورت می توان از لیوان یکبار مصرف استفاده کرد به این صورت که در ته لیوان دو تا سه سوراخ به قطر یک میلیمتر تعبیه می شود . دو الی سه ساعت قبل از قرار گرفتن قلمه ها در لیوانها، بستر آبیاری می گردد و بعدا قلمه در داخل این لیوانها کاشته می شوند.



نحوه ی تکثیر گیاه به روش قلمه


با استفاده از بطری مه پاش روزانه خاک اطراف گیاهان را کاملاً مرطوب کنید. از آبیاری زیاد پرهیز کنید. ریشه ها باید در طی سه هفته یا همین حدود شروع به رشد کنند.حفظ رطوبت بستر کاشت در اوایل کاشت خیلی مهم است و در صورت بی توجهی درصد تلفات قلمه ها زیاد خواهد بود. بنابراین لازم است در اوایل (هفته اول) هر روز دوبار پای لیوانها آب ریخته شود .دمای محل نگهداری ۲۵ تا ۲۷ درجه باشد.



نحوه ی تکثیر گیاه به روش قلمه
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.